Chilla i villa!

Igår var som sagt en ganska tung dag men också en mysig sådan! Trött som tusan var jag men tack gode gud för kaffet!

På förmiddagen var det lite fix hemma och efter lunch så åkte vi på några husvisningar! Det var ett bra tag sedan vi gjorde det men jag älskar ju att gå på visningar och drömma mig bort! Jag börjar genast att planera och inreda i huvudet, he, he.

Det första huset som vi tittade på ligger i Näsby park som jag ju för inte så länge sen gått och förälskat mig i! Närmare bestämt sjösidan nere vid vattnet! Huset hade en massa sovrum vilket jag tycker är super i och med att jag skulle önska mig en större familj + att jag vill att väner ska kunna bo över bekvämt! Dessutom hade de ett fantastiskt vardagsrum med tack öppet till nock och sist men inte minst så hade huset en pool! Dock var det en hel del att göra men priset var inte helt fel så det gör inte så mycket.
Jag har dessutom insett att man kanske inte måste totalrenovera utan kan göra en del innan man flyttar in och sen ta det lite på om på när man har tid, ork och pengar. Dessutom hinner man bo in sig och hitta sin stil då!

Hus nummer 2 ligger på Lidingö, i Hersby och var et gammaldags rött hus med vita knutar! Trädgården var inte helt perfekt men detn hade många bra altaner och trädäck! Huset hade riktigt fina matterialval och var så charmigt. Det var säkert 100 kvm större än huset i Näsby Park men känndes nästan mindre... Detta beror nog på att mycket area låg i källeren som man inte kan göra så mycket åt men man kan däremot göra två bra sovrum uppe på vinden om familjen växer. Detta huset var dock 2 miljoner dyrare men behövdes ine renoveras.

Nu är det ju tyvärr inte aktuellt för oss att flytta precis just nu men det skadar aldrig att kolla! Helt plöttsiligt står drömhuset där och då gäller det att vara beredd!

Efter visningen var det middag hos svärföräldrarna på andra sidan gräsmattan och där var även f´s bror med flickvän!

Nu ska jag gå och vika tvätt - det känns som om jag inte gör annat nuförtiden...

Kram Pinkmommey

http://muscat.se/wp-content/uploads/2009/01/image_services_sport_swimmingpool_outdoor_2.jpg

Kommentarer
Postat av: Flores26Charlotte

Don't you recognize that it's high time to receive the <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/business-loans">business loans</a>, which can make your dreams come true.

2012-07-13 @ 17:18:01
URL: http://goodfinance-blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0