Kalas och tjejkväll!

Var helt slut igår så det blev inget bloggande tyvärr men ska försöka återberätta helgen i kommande inlägg!

I lördags var jag och min storkille på kalas hos hans dagiskompis! skattjakt så  I och med att det är (läs: skulle varit) så härligt vårväder så började kalaset med att vi träffades i Gustav Adolfs lekparken för lek och korvgrillning! Visst lek och grillning blev det men i snön! Helt sjukt! Aprilväder - men vad ska man säga, jag e inte förvånad!

Efter skattjaken så gick vi in i deras "värmestuga" där "kalasmamman" hade gjort så fint med gullig dukning, balonger och leksaker! Det bjöds på glass, bullar, popcorn och mycket annat smaskigt!
Efter en hel del lek så var det dax att gå hem men på vägen stannade jag utanför videobutiken och hyrde fimer och köpte godis till mina killar som skulle vara ensamma på kvällen när jag skulle ut och svira!

Som vanligt var det total kaos när jag skulle gå - varför är det så?! Annars är det alltid ganska lugna kvällar men nu var det liksom gråt, skrik, slagsmål, ja, jag vet inte!

Till slut kom jag i alla fall iväg och mötte upp tjejerna på Riche för ett glas champagne, trevligt! Vi han prata nån timma innan det var dax att gå till Berns där vi skulle käka middag! Har inte varit där sen de gjorde om och det var riktigt trevligt och mycket god mat! Tyvärr är jag så ovan att få äta ifred så jag slängde i mig maten, vilket resulterade i att jag fick sjukt ont i magen... Men efter att jag gått ut och hämtat en nypa luft så mådde jag mycket bättre och vi beställde in en flaska champagne och snackade vidare!

Efter Berns bar det av till (relativt nyöppnade) Stry hotell och deras bar! Inte riktigt "min kopp te" men kul att titta på folk och se nått nytt! Blev dock inte så långvariga - en timme eller så - och sen skulle vi ha gått till V där vi stod på listan men när vi kom så gällde listan inte längre då det var kaos... Sånt där orkar jag bara inte med så det blev snabbt att vi gick därifrån och istället till Sturehof. Kön ringlade sig en bra bit ut vid det här laget men en av tjejerna ringde nån som arbetade där som kom ut och häm tade oss så vi snabbt fick komma in i värmen!

Fortsatt trevligt tjejsnack och några drinkar senare åkte jag hem runt 3 - en mycket trevlig kväll men ingen dans :(

tre timmar senare blev jag väckt av småkillarna så på sönadegn mådde jag inte så bra... Utgång, hemkommen runt kl: 3, 3 timmars sömn och väckt kl: 6 är ingen bra kombo, men vad ska man göra... Man vet vad man har att vänta... MÅSTE flytta så vi kan ge varandra sovmornar! Mer om detta i nästa inlägg!

Hörs om en stund!
Pinkmommey♥

Berns Asian

Berns Salonger was the first venue in Stockholm to open a Chinese restaurant. The exotic novelty was launched in February 1944 with prominent guests from the Chinese embassy amongst others. Most likely the Swedish guests found it rather hard to handle the sticks but the friendly Chinese staff put all their efforts into teaching the art (Jarnhammar: 2003).

With Berns Asian we relate to the old tradition of being an international meeting place that introduces new flavours.

“When we started to find our inspiration from Asia in 2006 my wish and vision was to be part of creating a relaxed and international atmosphere where all kinds of guests would thrive. We fill the genuine brasserie environment with food from all corners of Asia. If you want to relish good food and service this is the place to come to. During the weekends we serve Asian brunch, in the afternoons Yum Cha (Chinese tea) with dumplings and a delicious dessert buffet. We have several fantastic sushi chefs live in the restaurant during lunch as well as brunch and dinner”

Warm welcome
Johan Lindqvist - Executive Chef

Berns Salonger



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0