I´m alive again!

Åh, vad skönt! Det känns som jag har fått en ny chans! det kan låta fånigt men jag har verkligen den senaste tiden gått runt och trott att jag har cancer och mått så dåligt! Jag har kunnat somna på kvällarna men om jag vaknat av nått barn på natten så har jag inte kunnat somna om p.g.a ångesten att jag ska vara sjuk och allt vad det innebär...

Det började ju med att jag fick en knöl i halsen som jag typ ignorerade i några månader och sen en natt när jag inte kunde sova (efter ett par glas vin) så googlade jag på nätet för att hitta nått om detta och kom till värsta cancersidan!!
Fick en tid nästkommande dag hos min husläkare (ville egentligen åka in till akuten på natten...) som sa att hon inte trodde det var cancer men det kunde vara en cysta eller cellförändring eller nått - hon behövde en "second opinion"...

Visst jag var lite lugnare men har inte kunnat släppa detta och bara gått och väntat på min tid... Imorse så hittade jag ett brev i en hög på skrivbordet där det stod att min tid var inställd och att jag skulle ringa om en ny! Jävlar vad arg jag blev - här hade jag redan väntat i 10 dagar och inte kunnat sova och nu skulle jag vänta ännu längre!!
efter en harang av svordomar som jag inte är stolt äver så ringde jag och jag hade tur för de hade en ledig tid i dag på morgonen!

Väl där fick jag vänta 30 minuter och blev jättenervös! När jag till sist fick komma in till läkaren var jag gråtfärdig men han tittade och förklarade att det var typ en ofarlig cysta som var slemfylld (ledsen för den asäckliga sanningen) och att han skulle lämna den som den var och om jag fick problem med den så kunde jag komma tillbaks och sticka hål på den, urk!

Jag berättade även att jag hade lite andra problem med halsen och han frågade om jag rökte och om jag hade små barn?! Aha, jag går runt med infektioner hela tiden som aldrig gåröver, det är därför det blir såhär! Han verättade i alla fall vad jag skulle göra och nu är jag 700:- fattigare på mina mediciner... MEN JAG LEVER!!!

Firade med att köpa en topp på H&M, he, he!

Nu har f och lilla f tagit en prommenad och jag ska ta mig an klädbergen som bara växer och växer i badrummet...

Kram Pinkmommey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0