Lååååångfredag!

Idag är det långfredag och strålande väder och jag sitter inne... Men jag ska utsen, jag lovar!

Väktes redan vid 6 av lilla f som tyckte att det var dax att gå upp... F känner sig lite hängig så det var jag som fick ta morgonpassaet - som vanligt...
Vid 7 kom de andra killarna upp och det blev frukost, riktigt mysigt då det inte är dagis idag så man kunde ta det lugnt! Efter ett par timmar så kom svärmor och svärfar och hämtade vår stora kille för att göra en lite utflykt till Stora skuggan och deras 4H gård!

Trots att det är Långfredag så har jag lite av en fixardag - skriver kalasinbjudningar, viker kläder, skruvar fast handtag och lampor mm I eftermiddag ska vi dock till h och f som bor i Täby och äta lite lunch/middag och byta påskägg, ska bli så mysigt!

Igår blev det inte mycket bloggande då jag blev tvingad ut på stan då städerskan kom... Lilla f behövde sova och det blir svårt hemma med dammsugare och annat så det var bara att sätta på sig regnkläder och ge sig ut i regnet...
Lite shopping och sen så mötte vi upp min kompis d och hennes lilla dotter m på Mio! Dom har verkligen världens bästa mamma/barn café!! microugnar för att värma mat, stora toaletter med skötbord, lekrum, småbord till barnen och hur mycket plats som helst för barnvagnar!! Dock rekomenderar jag inte er utan barn att gå dit, he, he.

Lite mera shopping på vägen hem sen så hämtade jag t på dagis som hade gjort så fina påskteckningar och andra små saker!
Väl hemma blev det påskäggsmålning! 8 fina påskägg och en påskkykling blev det! Inge kul på tv så det blev en tidig kväll!

Nu ska vi slänga några burgare på grillen och lapa lite sol på altanen!

Ha en underbar Långfredag!

Kram Pinkmommey


Litet block med inbjudningar som jag köpte på Panduro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0