Lekparken = nya Stureplan?!

God morgon bloggen!

Jag e så glad att det är underbart väder igen - det finns så mycket mer man kan hitta på då! Igår så mötte jag upp mina fina vänner D och M på Baresso på Nybrogatan för en mysig lunch i solen! Lilla F var med och jag har ju lovat mig själv att aldrig mer (innan han blir så stor att han kan uppföra sig igen ;) ) ska ta med honom å caféer och restauranger... Ja, ja, han skötte sig ok, men jag fick ha tallriken i knät för att han inte skulle dra ner den i golvet, han välte ut ett vattenglas, kastade bort sin anpp i ett och det såg ut som en svinstia under hans stol, he, he.

Efteråt gick jag en liten tur på stan och köpte present till söta C som jag och familjen ska till ikväll. Jag handlade även nya nappflaskor och en napphållare (nu är det slutkastat) till lilla F! Sist men inte minst köpte jag silversmycken inne på Indiska till min klänning som jag ska ha på bröllopet den 30:e maj! Jag har bara väldigt flickiga smycken klänningen är ju nersållad med nitar i silver så jag ville ha nått passande. Bilder på både presenter, smycken och annat kommer senare idag!

Istället för att gå hem vid tre så gick jag till parken där jag mötte upp M igen som hade hämtat lilla tjejen hon passar på eftermiddagarna! På vägen träffade vi även en annan M med hennes lilla kille som hängde på!

I perken hörde jag några föräldrar skratta och säga att lekparken är nya Stureplan för våran åldersgrupp, ha, ha! Det kan faktiskt stämma då det sprutar ut ungar (ursäkta uttrycket) från alla mina vänner - flera av dem är redan på bebbe nr 3! Förut hängde vi på krogarna och nattklubbarna runt Stureplan och nu träffas vi istället i parken! Det var fullt av vänner och bekanta där, riktigt trevligt faktiskt och sol får man på samma gång! Snacka om att kombinera nytta med nöje!

När klockn började närma sig 17 så drog vi hem. Med oss hängde också M och hennes lilla tjej och det blev makaroner och falukorv till alla! Efter att de gått hem så blev det bad och film för hela familjen!

Önskar er alla en underbar fredag!

Kram Pinkmommey♥

Tessinparkens parklek

tessinparken.jpg

Tessinparkens parklek hittar du i norra änden av Tessinparken. Parkleken är belägen på Gärdet mellan Blanchegatan och Askrikegatan. Parkleken har stora lekytor med mycket leksaker. Från biljardgolf till småbarnsgungor. Välkommen till oss!

Typ av service
Parklek

Organisationsform
Kommunalt

Verksam i
Östermalm

Adress
Askrikegatan 5
115 57 Stockholm

Karta

Telefon
08-6673118

Kontaktperson
Ewa Wejher

Mer om oss

Vi har en bred verksamhet, från traditionell parkleksverksamhet till djurhållning med kaniner och marsvin. Vidare har vi basketplan och fotbollsplan, som vintertid spolas till isbana. Sommartid har vi tillgång till en stor plaskdamm. Parken har även en stugby med fem populära lekstugor som som man kan leka i.

I parklekshuset finns möjlighet att låna skötbord, toalett och mikrovågsugn för t ex uppvärmning av barnmat. Handikapptoalett finns. Du kan också komma in och spela pingis eller sätta dig och läsa eller pyssla. Vi har alltid säsongsanpassad verksamhet. Fråga personalen!

Öppettider:
Mån–fre 9–17. Sommarstängt den 14 juli–17 augusti. Den 18 augusti öppnar vi igen. Då är du välkommen till Humlegårdens parkel, som har öppet hela sommaren.

Det går att parkera på gatorna runt om, terrängen är plan, men det finns en del kantstenar.

Lekplatsen består av många olika delar de flesta med staket runt. Vissa avdelningar har låsbar grind andra har breda öppningar.

Här finns klätterställningar för äldre och yngre, det finns många olika lekhus några med ramp upp. Det finns flera sandlådor, gungdjur och vippgunga med ryggstöd. Det finns småbarns- och däckgungor. Alla lekredskap står i sand med kanter runt, det är mycket utspridd sand över hela lekplatsen.

Det finns många sittplatser, både i sol och skugga och en grillplats. Det finns även ett litet djurhus med kaniner och marsvin. Utanför lekplatsen finns en asfalterad yta med basketstolpar och skateramper.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0