Påskafton!

Idag är det påskafton och jag tror att det kommer bli en riktigt mysig dag!

Lilla f vaknade redan vid 05.30 men jag kunde få honom att somna om igen genom att ligga alldeles still bredvid honom, dock vaknade han bara jag rörde på mig så jag fick bli där ett tag... Misstolka mig inte - jag älskar att ligga och gosa med mitt lilla gryn men när man e trött och vill sova och inte får flytta sig en endaste cetimeter med risk att väcka honom så är det inte så skönt...

Till sist så sov han i alla fall djupt och jag kunde lämna den varma sängen och gick istället ut till soffan för att läsa lite mail och blogga! Klockan må bara ha varit 06.30 men det gjorde inget då jag somnade redan vid 21 igår kväll när jag nattade t.

Vid 7.30 väckte jag alla mina killar för att det ska gå så smidigt som möjligt tidsmässigt idag. Kanske låter lite väl planerat men jag känner min familj och vet att det blir bäst om man gör så. Då kan barnen vara uppe ett par timmar och sen sova middag innan vi åker och vara utvilade och glada när vi kommer till mormor och allt skoj som väntar! På så sätt får vi vuxna också ett skön lunch ifred från kidsen då de ska sova nap nr 2 när vi äter!

Efter lunch idag bär det som sagt av till min mamma i Sigtuna och meningen är att vi ska grilla lite lamm och annat gott och sen försöka oss på att äta lunch ute i solen! Jag tror att det ska gå bra för hon bor i en dal kan man säga (ni som läste om mitt bilkaos i vintras vet, ha, ha...) och det brukar ofta vara vindstilla och strålande sol!

Efter lunch blir det äggjakt i trädgården och svärmors goda sydfranska kålatårta!!

ikväll kommer vi nog vara proppmätta men jag kan tänka mig att det kommer slinka ner en och annan godis från mina påskägg i alla fall!

Vi hörs när vi kommit hem!

Pinkmommey :)


Lilla f är påskhare! (Bilden tagen i somras)


T är påskkärring förra året!


Vår lilla katt Lillis som påskpynt 2004. Lovade henne att det aldrig mer ska upprepas...

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Vad lyxigt det ar att kunna kika in i ditt liv sa har. Dina killar ar ju helt ljuvliga!!! Skulle vara kul att ses.. nasta gang jag kommer hem kankse.

Glad pask och massa pussar

Anni

2009-04-12 @ 11:15:21
Postat av: Pinkmommey

Kul att du tittade in! Vill gärna ses! Monica med så vi tre kanske kan hitta på nått!

Puss Vanessa

2009-04-13 @ 08:52:30
URL: http://pinkmommey.blogg.se/
Postat av: CrosbyJocelyn

Never is too late to receive better greades! You just should not lose your chances. The <a href="http://qualityessay.com/essay-writing-services.html">essay writing services</a> can be able to assist you. Furthermore, various writing companies offer a lot of free options.

2012-03-10 @ 12:36:20
URL: http://www.qualityessay.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0