Shopping och lunch på udden!

Vilken mysig tisdag jag har haft!

Igår började de arbeta med att bygga balkonger på vårt hus vilket är roligt för alla utom för oss... Vi har en stor altan så vi kommer bara få massa människor nära ovanpå oss som kommer att sitta och snacka och höra allt vi säger... Dessutom kommer vår lägehet bli mycket mörkare...
För alla andra är det ju super som får balkonger!

Just nu är det dessutom extra jobbigt då de bilar i väggar och golv heeela tiden så man kan inte vara hemma. Om man mot förmodan e hemma vilket man måste vara ibland så har man konstant huvudvärk! Dessutom kan man inte vara på altanen då det öser ner murbruk och annat...

I och med detta så åkte vi hemmifrån ganska direkt efter frukost och hämtade f´s moppe som var i Bromma på service. Därefter  åkte vi till stora Åhlens för att jag hade massa värdecheckar som jag nyligen fått hem! Mitt kort har inte funkat på år men jag har dragit det i alla fall massa gånger och sist jag var på Åhlens gick jag till informationen och fixade det. Några dagar senare kom lite reklam hem från åhlens som jag tänkte slänga men jag öppnade i alla fall om de skulle ha nått bra erbjudande och det var en jäkla tur för i brevet låg 17 stycken 50:- checkar som jag hade fått retroaktivt! En stentvättad jeanskjol med massa volanger och ett par kritvita Converse blev det!

När vi ändå hade bilen passade vi på att åka till Lisapåudden och käka lunch! Jag tog som vanligt en Toast Skegen - tråkigt men å så god den är! Och f tog krabba, en sån där med skitlånga ben - jag tycker mest att det ser läbbigt ut!

Lilla f behövde sova så vi var tvugna att åka hem och nu sitter jag här och tar det lugnt och bloggar!

Ikväll blir det nog en liten tävling!

Ha det fint!
Pinkmommey



 

 

litetpåudden

 

 

Toast Skagen

toppad med forellrom 120/185/245

toppad med löjrom 190/255/315

Shrimp with mayonnaise and dill on toast

 

Chèvre Chaud serveras på liten sallad 124

Chèvre Chaud served on a small salad

 

Dagens soppa 104

Todays soup

 

sallad och skaldjurpåudden

Färska Strömstadsräkor serveras med Rhode Island och toast 155 

Shrimp from Strömstad served with rhode Island and toast

Chatkakrabba serveras med liten sallad, hovmästarsås och toast 175

Leg of King crab served with a small salad, sweet mustard sauce  and toast 

Uddens räksallad serveras med ägg, avokado och Rhode Island 185

Shrimp salad served with egg, avocado and Rhode Island  

.

.

 

litetmerapåudden

 

Klar fisk- och skaldjursgryta med aioli och crustini 205

Seafood casserole served with aioli and crostini

 

Rimmad lax med dillstuvad potatis 182

Saltcured salmon served with creamed potatoes

.

 

Smörstekt strömming serveras med potatispuré, rårörda lingon skirat 145

Butterfried Herring served with mashed potatoes, preserved lingonberries and cleared butter

.

 

 

Dagens fångst 171

Todays catch

 

Dagens husmans 110



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0