Fullt upp med tråkigheter=mindre bloggning

SORRY!

Har haft så fullt up av tråkigheter så jag inte hunnit blogga men här kommer en liten sammanfattning av de senaste dagarna!

I onsdags kom jag inte ihåg vad jag gjorde men jag kan tänka mig att jag bara var hemma då lilla F var alldeles jättesjuk i hööög feber - 40,5 grader! Jo en sak kom jag ihåg, jag tvättade som en galning!

I torsdags kom städerskan och nu har jag bett henne komma varannan vecka då ekonomin inte tillåter annat och vi som bara går hemma faktiskt kan ta tag i dammsugaren då och då!

Strax efter att hon kommit så gick jag, F och lilla F ut på en prommis och stannade till på Fältan. Där blev det ett stopp på systemet, Ica och faktiskt H&M där jag var tvungen att handla ett par tights till i höst! Jag vet... Jag ska inte handla men jag hade en check att utnyttja. De är i paljett och kommer bli skitsnyggt i kontrast till en grovstickad långtröja till exempel!

När vi var i Fältan så somnade liten så vi gick bort till Oscars och F käkade lunch och jag tog en kaffe! När vi kom hem så hämtade vi T och jag fortsatte tvätta och hålla på med allt runtomkring det och F lekte med kidsen!

På kvällen satt jag sen bara och letade jobb och skickade in några ansökningar...

I Fredags, alltså igår så gick halva dagen åt att ringa a-kassan, Försäkringskassan och att fylla i 17 sidor info om mig själv på Arbetsförmedlingens hemsida... Dessutom tror jag att jag skickade iväg nån ansökning till.

På eftermiddagen kom C hit med sina söta små barn som är i samma ålder som T och lilla F! barnen lekte som galningar och vi mammor fick en skön liten pratstund!

När våra gäster gick så var barnen helt slut och lilla F somnade rakt upp och ner i soffan där han satt, hi, hi! I och med att alla var så trötta så bestämde vi oss för att köra hämtmat dagen till ära. Jag vet att vi även ska sluta med detta men vi har i alla fall gått ifrån att ta hem mat 5 dagar i veckan till 1!

Det blev underbar mat från Sabai Song! Det smakade verkligen himelskt för mig som inte hade ätit på en massa dagar!! det fick bli en gammal favorit - kykling curry med lök och morötter! Dock åt jag både ris till maten och lite chips efter och det är väll inget jag är stolt över...

När barnen hade somnat för kvällen så såg jag att det inte fanns något kul på tv så jag bestämde mig för att beställa lite kort från Fuji! Jag hade fått ett erbjudande om 50 st gratis kort så varför inte utnyttja det?!

Jag passade på att göra kopior till mor- och farföräldrar, gammelfarmor, från de bröllop vi varit på så jag kan ge bröllopsparen osv! Grejen är den att det tog 2 timmar och 20 minuter!! ja, ja, jag framkallar kort bara nån gång om året och då får det väll ta sin tid :)

Nu ska jag gå och lägga in typ 12:e tvätten den här veckan ;) (Det tar tid att komma igen efter semestern).

Tänk på att det redan är mitten av augusti så passa på att njuta av denna soliga dag!
Pinkmommey♥


Mina godingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0