Helgen som gick

I fredags hade vi klasiska svenska fredagsmyset hemma hos oss med tackomiddag, plockgodis och hyrda filmer!

I lördags  var vi med kidsen på leklandet Fantasium på Lidingö! F åkte efter en timma men jag och barnen stannade kvar och handlade på mataffären alldeles intill!

När vi kom hem så drog F på "grabbfest" med vattenskidor, kräftskiva och utgång... Jag blev dock inte ensam då min söta vän M kom förbi! Det var evigheter sedan vi träffades alldeles själva så vi körde en helkväll - Wii spel, supergod middag, godis och film och massa tjejsnack!

Tyvärr var det inte helt avslappnat då lilla F vaknade heeela tiden och skrek och grät... Vet inte om det var för en tand, för mardrömmar eller för att han höll på att bli förkyld (han har i alla fall inte blivit det än)... tillslut fick jag ta ut honom till oss så han fick sova på min mage i soffan...

När M gick hem så gick jag och la mig. Som jag hade trott så fortsatte Mini att sova dåligt och t vaknade också och kom in och la sig i min säng... Alltså låg jag nu i sängen med två barn som sparkades, hostade, gnisslade tänder och vaknade - jag kunde absolut inte sova!

Jag messade F att det var lite kaosigt hemma och att jag skulle bli glad om han kunde komma hem då klockan ändå var 24.15 och han hade varit borta sen haltre-tiden på eftermiddagen... Han skrev att han skulle komma snart.

Vad händer!? Jo han kommer hem vid 3-tiden och går och lägger sig i ungarnas rum... Fan vad arg jag blev! Han fick lyfta in T i sitt rum så jag i alla fall bara hade lilla F i min säng. detta resulterade i att han fick en 7 timmars sömn och jag en 4 timmars sömn...

Meningen var att jag skulle åkt till mamma dagen efter så att f fick sova ut men i och med att han hade gjort som han gjorde så blev det inte så! Dessutom var halva stan avspärrad och jag var slut som artist efter nattens uteblivna sömn...

Istället satte jag i batterier i alla de polis-, ambulans- och brandbilar som saknade det så att barnen fick leka riktigt högljudda lekar, fniss! Kan låta lite elakt kanske men han fick i alla fall sova till 10 och det är 3 timmar längre än vanligt!

På seneftermiddagen på söndagen så åkte vi till Stora skuggan och deras 4 H gård! Först fikade vi på cafét som ligger där och sedan tog vi en lite prommis och kollade in alla djuren! Precis när vi skulle bege oss till bilen så började det att spöregna! Vi hittade en liten lada som vi kunde stanna till i och skydda oss från regnet!! Dock blev T såklart passande nog kissnödig så jag var tvungen att gå ut med honom och kissa och vi såg sedan ut som två dränkta katter, hi, hi!

När det slutat regna så åkte vi hem och gjorde ett snabbt klädbyte innan vi åkte ut till min bror med familj på Lidingö för en härlig söndagmiddag!

Hos min bror var även min lillebror, min lillasyster, min pappa och hans fru och självklart min svägerska och deras barn (mina barns kusiner).

Det sprack upp och blev strålande sol och vi drack vin i trädgården medans barnen lekte och sedan blev det hamburgermiddag och glass till efterrätt!

Vid halv nio var barnen redo och vi åkte hem och sov!

Nu ska jag börja förbereda för nattning här!

Vi hörs senare ikväll!
Pinkmommey♥


Härliga tider på landet med bror och hans familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0