Sjuk och medicinvägrar...

I och med att T hade feber igår så fick han vara hemma idag och efter frukost så upptäkte jag hur svullen om halsen han var... I och med att vi är medlemar i Martina sjukhuset så kände jag att det var lika bra att boka en tid och åka och kolla det.

Mycket riktigt - han hade halsfluss - och kraftig sådan...

På vägen hem stannade vi i Fältan och handlade lite mat, glass till T och godis som han skulle få varje gång han tagit sin medicin och så hämtade vi ut penicillinen såklart.

Såklart får vi inte i honom medicinen... Jag har försökt förklara, försökt muta, försökt tvinga men inget går! Han gråter, skriker, försöker kräkas och får panik... Och om han inte äter medicinen blir han ju inte frisk...

Nu har jag i alla fall pratat med läkarna och vi ska få tabletter istället. De rekommenderar egentligen inte det förens från 8-9 år men vad ska man göra? De sa att även de smakar äckligt men att vi ska prova i alla fall. Det blir ju en extra sväng till apoteket och det kommer kosta dubbelt så mycket men det är bara att ta...

Jag känner mig helt maktlös!! Jag vet inte vad jag ska göra!! Det känns samma som med matbiten... Det känns liksom lite som man går sönder innuti av all oro.


Sjuk liten krake :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0