Inbjudan

För ett par veckor sedan fyllde jag ju år och i samband med det så hade jag en fördelsedagsglögg på första advent! Då jag tycker det är sååå tråkigt att både få och skicka inbjudningar via mailen så passade jag på att göra lite egna fina inbjudningar! Då det bara var en glögg på dagtid och jag inte fyllde jämt så tog jag inte i så mycket utan gjorde enkla men sölta inbjudningar.

Jag tycker att det är kul om man håller sig till ett tema och försöker att få allt att gå ihop på ett bra sätt - brevpapper, kuvert, bild, färg på pennan (alltså bläcket), frimärket, stämplar, glitter, paljetter, band, konfetti mm, mm.

Pinkmommey♥


Ser inte så snyggt ut då jag kladdat över en massa info men ni får ett litet humm om hur de såg ut.


På baksidan av kuvertet satte jag bokmärkes änglar då det är lite juligt men också flickigt som mig! Dessutom gick änglarnas färger bättre ihop med bilden på pepparkashuset på inbjudan än vad tex en tomte hade gjort.


Och så använde jag mitt segiull dels för att det är fint och dels för att man ser vem som skickat brevet.


På framsidan av kuvertet brukar jag använda min stämpel med "inbjudan" om det är en sådan. Denna gång valde jag stämpelfärg i guld då det passar med övriga temat ;) Dessutom så valde jag passande frimärken men de har jag inga bilder på.


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Delta i min fantastiska tävling, där du kan vinna en personlig almanacka:

http://junitjejen.se/vinn-en-almanacka-2/

Lycka till!

2009-12-15 @ 06:01:11
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0