Måste hålla huvudet ovanför vattenytan...

Allt känns bara så tungt nu och måste bara få skriva av mig. Vill egentligen bara skriva roliga inlägg på bloggen och inte vara så neggig... Ledsen men lovar att det ska bli bättre sen!

Vad hände igentligen med mitt liv? För ett halvår sen så hade jag ett bra jobb, var nybliven tvåbarnsmamma, var på väg att köpa ett drömmhus på Lidingö. Min sambo hade presis fått en topptjänst med en superlön och allt var strålande!

Sen kommer den jävla börskrashen och allt rämnar...
Min sambo blir av med jobbet efter bara en månad som han blivit headhuntad till och lämnat sitt föregående jobb efter 10 år ! Jag blir av med jobbet, företaget jag arbetar på går i konkurs...

Vi kan inte flytta och bor för litet så alla väcker varandra nätterna igenom... Vår son får kollik som sen övergår i massa annat strul så som att han ännu inte velat sluta amma och han är snart 10 månader... Jag har gjort allt för att han ska börja äta annan mat - alla sorters välling, ersättningar, nappar och nappflaskor. Alla sorters gröt, köpta och hemmagjorda puréer och vanlig mat i små bitar...
Det han tar e gröt, några efterrättspuréer och en del "vanlig" mat... Men den "vanliga" maten får man absolut inte mata honom med utan han vill sitta och plocka med den själv och det blir ju nästan inget så jag måste ändå amma honom, inte helt skönt med en munn full med små nykläckta gaddar...
Han vaknar också 10-20 gånger om natten för han vill bli ammad för vi samsovigt... Mina vänner tar i alla fall tag i detta och hjälper mig med 5-minutersmetoden och det går som smort och allt lugnar ner sig på den fronten! Dock har han varit en hel del sjuk på sistone så nu vill han bli ammad till sömns igen och vaknar massa gånger per natt...

Min pappa blir jättesjuk och jag sitter med honom på sjukhuset så fort jag får tid... Han har bättrat sig nu och fått komma hem:) men då hörs vi knappt nått...
Min lillasyster är också sjuk och hennes mormor går dessutom bort i lungcancer, bara två månader efter att hon fått diagnosen...
Våre hund blir sjuk och måste avlivas i förra veckan...

Sist men inte minst så går bilen, datorn och mobilen sönder... Vad fan är det som händer?! Ska det vara såhär? Har jag gjort något så jag ska straffas nu eller? Ja, det är verkligen som man säger - en olycka kommer sällan ensam...

Ja, ja, nu har jag fått skriva av mig lite skit och ska nu ta nya tag!

Om man ska försöka vara lite possitiv så ska jag vara glad att jag alla fall är mammaledig t.om i höst så det är inte panik med nytt jobb. Min sambo fick ett avgångsvederlag så han behöver inte hitta nytt jobb förens i noveber! Min lilla kommer ju inte vara bebis resten av sitt liv och mycket av de problemen kommer att lösas med tiden.
Min pappa mår bättre och min lillasysters mormor och min hund har de bättre där de är nu än att vara sjuka här på jorden.

Slut på denna självömkan och start på nya krafter - bara jag får sova en halv natt, snälla ;)
//Pinkmommey

 

Kommentarer
Postat av: Emma

Allting händer alltid på en gång... Det kommer hända lika många positiva saker sen, som det hänt tråkiga nu...

Hoppas allt ordnar upp sig snart för er och det roliga börjar komma!

Ha en bra dag!

/Emma

2009-02-21 @ 10:25:02
URL: http://liveteftertjugosju.blogg.se/
Postat av: Pinkmommey

Tack söta Emma, känns alltid bra med lite snälla ord!

2009-02-21 @ 10:46:49
URL: http://pinkmommey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0