Melodifestivalen del 3!

Jaha, var som sagt bara hemma igår och kollade på melodifestivalen... Inte så festligt men jag kunde verkligen kocentrera mig och lyssna på riktigt när jag inte gjorde nått annat som tjejmiddag, fest eller annat.

Först tyckte jag att (nästan) alla låtar var helt okej, ja helt enkelt bra men ingen var bra nog för att vinna melodifestivalen. det jag tänkte på mest är att alla har sååå tråkiga scenkläder!! Tänk allt man skulle kunna välja på och de har en tråkig liten beige klänning eller typ en musgrå kostym, skärpning! Ingen kul scenografi heller! Ett + till Velvet som i alla fall var lite rolig i sin kjol. Att BWO skulle ha rymddräkter var ju inte heller så chockande...

Efter att ha lyssnat igenom hela programmet så började låtarna att låta allt bättre skumt nog. Tänkte redan innan jag hört E.M.D´s låt att de såklart skulle gå vidare till final, med alla tjejer där ute som röstar så är alla andra chanslösa ;)
Mollys låt var lite tråkig men för att vara en ballad så var den helt klart en schlagerklassiker! Helt rätt att de gick vidare!
Velvet hade en okej diskodänga, Mikael Rickfors nej tack, Maja hade en skön låt men passade inte i melodifestivalen och Rigo 6 gängets låt var riktigt skön! BWO är alltid ok men låten var alldeles för seg och Sofia skulle inte ens få vara med tycker jag!! Grekiska hör hemma i grekiska melodifestivalen!

Hänger inte med längre, är det andra schansen nästa helg eller?
//Pinkmommey :)
Foto: Scanpix
Måste erkänna att jag tycker att de är lite härliga ;)

Drottninglika Velvet i en kjol utan motstycke.
Lite kul scenkläder i alla fall!

Rigo blingar badgen
Skön kille och skön låt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0