Ultraljud i 4D!

Häromdagen så berättade en av mina bästa tjejkompisar att hon hade varit på ultraljud för sin lilla bebbe i magen och allt såg bra ut, jag blev sååå glad! Den där första tiden är så läskig och skör! Först väntar man 12-13 veckor på att den "farliga perioden" ska gå över, sen har man kuben att se fram emot... och hoppas att allt ska se ok ut där också... Sist men inte minst det riktiga ultraljudet vid 18-20 veckor men sen kan man om man har tur slappna av och bara njuta!
För mig har det gått bra två gånger och väldigt illa en gång... När vi var inne för att göra kubtest fick vi reda på att den lilla hade dött i magen. Och jag som var så glad och bara ville se det lilla underverket ligga där och sprattla. Tyvärr fick jag ingen tid för att ta bort den lilla och den ville absolut inte komma ut av sig självt - detta kallas "Missed abortion". Efter ett par veckor fick jag äntligen tid för att göra en abort, en skrapning.

Graviditeten innan, alltså min första var underbar! Jag var som gjord för att vara gravid och min förra, alltså min 3:e var inte så kul p.g.a det som hade hänt emellan för jag vara bara nervös...

Om eller när jag kommer bli gravid igen så har jag ändå lovat mig själv att bara njuta av den graviditeten, man kan ju ändå inget göra... Men det kanske är lättare sagt än gjort... Man får se den dagen...

Min förra graviditet var jag på en hel del ultraljud på grund av olika omständigheter och bland annat på ett 4 D ultraljud som jag verkligen kan rekommendera! Man får se sin lilla både i stillbilder och i rörelse på en skärm och man kan nästintill se hur lillen/lillan kommer att se ut! En jätte häftig upplevelse. Finns på Nybrogatan.52 i Stockholm - www.tittutultraljud.se

Hej så länge - Pinkmommey






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0