Första inlägget

Då var det min tur att blogga... Inte trodde jag att jag skulle ha tid eller lust till detta men varför inte?
När jag var mindre skrev jag dagbok. Dock inte varje dag utan då och då när det hände nått kul eller när jag var ledsen eller arg och behövde skriva av mig och just så tror jag att denna blogg kommer att vara.

Vem är då pinkmommey? Jo jag är en 30-årig tvåbarnsmamma i hjärtat av stockholm som lever med min sambo sen en herrans massa år. Jag har två små underbara pojkar som jag just nu är mammalidig till. Kanske kan man tro att dagarna hasar sig fram när man är mammaledig men icke! Dels har jag många nära vänner som är mammalediga samtidigt som mig och dels har jag ett hem att ta hand om och då bör tilläggas att jag är ett städfreak och en super pedant... Det låter kanske helt sjukt men skulle jag få, så skulle jag nog städa o plocka heeeela tiden så fort jag är hemma - trist men sant. Som tur är har jag inte tid med det så jag gör med annat också så som shopping, luncha, åka till landet, gå ut och käka mysiga middagar, gå på bio, festa mm

För det mesta älskar jag att vara mamma men ibland kan det också vara en ren pina som tex idag... Jag är dödsförkyld med hög feber och helst vill jag bara ligga i sängen och sova bort det sjuka. Som innan man fick barn - med lite skvallertidningar, ett par hyrfilmer o en stor påse godis!!!
Tyvärr går det inte nu. Trots att jag e sjuk måste jag upp och laga frukost i ottan, leka med barnen, laga lunch och middag, natta smågryn, nattamma och allt annat som hör föräldrarollen till... Dessutom är mina två småkillar också förkylda och det underlättar ju inte! Ja, ja, nu hoppas jag bara att detta är över på måndag när dagis börjar och min sambo ska till jobbet.

Nu ska jag gå och pussa på min underbara lilla familj!
Tack för mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0