Båstad och shopping!

I söndags när vi vaknade så fixade vi bara iordning oss lite och åkte sen in till Parkis i Torekov för lite frukost! Parkis är det lilla ställe där man köper färska frallor på morgonen eller tar sig en kula glass då och då när man är i och runtomkring Torekov.

På Parkis hade vi bestämt träff med C och hennes lilla familj! De bor i Båstad men i och med att det inte direkt var strandväder så behövde de sig en liten utflykt!

Efter att ha käkat frukost och låtit barnen leka av sig lite i hamnen så bestämde vi att vi skulle åka hem till dem för en kaffe och så at barnen kunde forstätta leka.

Hos C och co fick barnen även lunch och när lilla F skulle sova tog vi en prommenad ner till lekplatsen vid vattnet med de stora barnen. Magarna började dock kurra lite så vi gick några meter längre bort och satte oss på Hamnkrogen och tog en Bookmakertoast!

Vi kunde inte ha kommit mer lägligt då regnet började ösa ner sekunden vi kom in!! Det var riktigt mysigt att sitta där och äta när regnet smattrade mot glastaket, Mini låg i vagnen och T åt glass med jordgubbar!

Efter lunchen gick vi bort till Peppes och tog en latte och en kula glass på stället mittemot! Klockan var dock rätt mycket och jag kände att det var dax att ta tag i handlingen mm så vi åkte ner till stora Ica i Båstad och tokshoppade... 2500:- senare och vi hade typ lite mat för en vecka... Det blir ju dyrt att hyra hus då det inte bara behövs mat utan kryddor, rengöringsmedel, tvättmedel, disktrasor, diskmedel, diskboste, diskhanduk mm, mm.

Jag åkte hem och lämnade F och Mini så att de kunde få sova då det var dax för lilla F att sova igen och älsklingen kände sig krasslig...

T och jag tog åter bilen och åkte till Boarp som ligger typ halvvägs mellan Torekov och Båstad. Där kan man verkligen göra av med pengar om man har tid och lust!

Vi besökte bara "Lågprisladan" och shoppade upp oss på lite saker som vi var i stort behov av, he, he... Tex en barnpool, en massa leksaker, fot- och nagelfil, nagelsaxar, pincett, tabletter till borden och massa andra saker.

När vi kom hem så var F riktigt dålig och låg däckad i soffan så jag ställde mig och lagade middag till familjen - grillad kykling, currysås och ris! Det blev en ganska sen kväll igen för killarna och F och jag kollade sen bara på en film på 4:an.

Nu ska jag gå och äta frukost men ska berätta om gårdagen för er lte senare idag!