Hemma

Ledsen att jag inte bloggat på ett par dagar men jag har haft fullt upp, ett dåligt internet och faktiskt inte orkat...

I söndags sa vi farväl till Skanör efter att vi städat hela huset noggrant och packat allt, puh! Vi firade även lilla stora T som blev 4 år!! Tårta, presenter, ballonger och sång av farmor, farfar, mormor, lillebror, mamma och pappa på sängen blev det! Efter det så sa vi hejdå till svärföräldrarna och inledde vår bilfärd mot Vimmerby i Småland. Det var sååå långt! Det tog säkert 5, 5 timmar med stopp inräknat och då har man ju bara kommit halvvägs hem till Stockholm...


T med sina pressingar!


En trött familj fixar inför födelsedagsfrukost och sen packning och städning.

Väl i Vimmerby så checkade vi in på Hotell Ronja som vi även bodde förra året på. Man kan välja om man vill bo i hotellrum eller i hotellägenhet och det sistnämda passar oss med två små knoddar! När vi varit på hotellet ca en halvtimma så kom min mamma och vi gick direkt ut på stan och åt middag!

Vi gick till Stadshotellets restaurang och den var minst lika dålig som jag kan minnas att deras rum var första året vi bodde där... det var grillbuffé och kostade 250:- per person och det var bara så billigt! Stora högar med kött, mjuka överkokta majskolvar, feta såser och ingen efterrätt... det ända okej var vinet, he, he...

Barnen fick i alla fall leka utanför på torget och lilla hunden Daisy fick sitta med och det var ju i alla fall huvudsaken! Som min mamma uttryckte det - man blir ju i alla fall inte tjock av att gå på sånna här ställen, hi, hi!!

Sen bar det hem till hotellrummet och natta kidsen. Både jag och F somnade med dem och sov resten av naten vilket var riktigt skönt! I och med att jag somnade klockan 21.30 så vaknade jag 06.00... Tog en tidning jag köpte dagen innan och bläddrade i den tills resten av familjen vaknade då vi gick och åt frukost!

Sedan hann vi med både ett och två rejäla familjegräl med skrik och tårar från alla parter.... Men det var som bårtblåst då vi stog i kön till Astrid lindgrens värld!

I år blev det bara Pippi, Emil och Madicken och så våffelstugan då... Det var ju ändå tredje året i rad som vi var där så när det började regna så drog vi helt enkelt!


T bakom Emil och !


Ida, lina och Emil!

Vägen hem till Stockholm från Vimmerby tog också sin lilla tid - ca 4 timmar med stopp - så det var riktigt skönt att komma hem till slut!! Tänk 80 mil bara från Skåne och till Stockholm, tur att man inte bor högre upp i landet!

När vi kom hem så stack T och F iväg och handlade lite och sen blev det middag och marsh i säng för knoddarna! Vi päron tog det lugnt och jag kan berätta att det var alldeles underbart att träffa vår lilla katt efter 3,5 veckor som jag varit så orolig för... Hon mådde i alla fall bra och är nu så kelig så man knappt kan förstå det!!



Idag har det bara varit en typisk "kommahemfrånsemestern-dag" då jag har pckat upp som en galning, tvättat, städat och storhandlat... Jag e fan stolt över mig själv att allt redan är fixat och jag känner mig så nöjd nu! Skönt att vara hemma i alla fall!

Ikväll käkade vi middag på altanen men det krävdes dock tröjor på alla men annars var det skönt! Sen blev det en film och nu så funderar jag på att gå och knyta mig snart.

Nu när vardagen är så smått på gång igen så kommer nog bloggningen komma igång bättre!

Sov gott söta bloggisar!
Pinkmommey♥





Kommentarer
Postat av: Lina

Ni verkar i alla fall ha haft det bra :-) Du är så duktig som hinner med allt du hinner :-) En rikigt pysslig hemma fru ;-) Ha d toppen. Nu e jag på väg t Oslo.....:-( kram kram L

2009-07-29 @ 11:37:11
URL: http://lillalflygiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0