Aj, aj aj!

Nu har jag så ont bak vid min visdomstand att jag har svårt att tugga, gapa och jag är till och med svullen om kinden...

Vi som ska till Skåne på lördag, vad ska jag göra?! Jag har varit på apoteket ikväll och köpt en speciell kräm som man ska borsta med där bak som ska vara bakteriedödande - hoppas, hoppas!

Annars så har det varit en bra dag! F har varit på sin sluta röka kurs och jag har tvättat, packat upp, lagt in kläder, gått igenom hela barnens garderober och tagit vbort det som är för litet, diskat, städat mm

Inte så värst kul med verkligen nödvändigt! Jag har tvättat fyra tvättar idag och imorgon blir det minst två till! Sen är det bara att börja packa för nästa resa...

Jag hade precis packat klart när det var dax att hämta på dagis. Där mötte jag upp en annan mamma och vi tog med våra fyra kids och gick till plaskdammen i Tessinparken! Väl där bled det bad och lek ett par timmar och sen tog jag lilla F och gick hem och la honom för "nap" nummer två medans hon tog resten av barnen och gick till lekparken!

När F kom hem stack jag direkt och mötte upp dem igen på "våran" pizzeria och vi käkade en god middag där - jag tog min specialare "Carpaccio" pizza!

Vad skönt! Nu ringde precis min tandläkare och sa att jag får komma in imorgon så han får titta på min tand! Jag hade ringt bara ett par minuter tidigare och lämnat ett meddelande på svararen. Man kan nästan tro att han bor där, alla fall jobbar dygnet runt för han är nästan alltid där! Jag har haft tider både 7 på morgonen och 19 på kvällen, jag har varid där både på en söndag  och på en juldag och han svarar nästan i deras telefon jämt, spelar ingen roll hur sent jag ringer - det kallar jag service!

Alla fall, efter pizzan så tog jag T i bilen och drog till apoteket Schele som har öppet dygnet runt och kittade upp mig på lite tandgrejer som jag ska prova ikväll! Därefter så tog vi en sväng förbi konsum och köpte med oss lite frukost och annat vi behöver.

När vi kom hem så var det redan dax  för nattning och nu har jag precis kommit ut från T´s sovrum och bara hunnit hänga en tvätt... Dagarna går sjukt fort! Snart kommer även denna sommaren vara förbi... Det gäller att njuta! Dock lite svårt när man har så här ont i tanden...

Imorgon blir det bara lite tvätt, gå igenom alla bikinis, tömma alla mina handväskor på grejer som ligger och skräpar i dem, ordna med mina smycken som ligger huller om buller i en enda röra och att boka en tid för ögonfransfärgning och så tandläkaren förståss!

Nu ska jag gå och kolla in "Morden i midsommer" - en sommarklassiker!

Kram Pinkmommey♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

härlig blogg :D

vad tycker du om min?

http://annebertelsen.blogg.se

ha en bra kväll :)

2009-06-30 @ 21:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0