Bebisar

Nu har vi varit vakna ett bra tag här och jag har fixat lite med hemmet och ska snart sjunka ner i ett varmt bad! När jag är klart och lilla F vaknar ska vi till Mio på Sveavägen på ammalunch! Efter det kanske det blir en sväng på stan och sen ska vi möta upp T och F och åka och storhandla! Alltså man tror man e så bra som storhandlar men vi storhandlar typ en gång i veckan för flera tusen..,. Dessutom småhandlar vi flera smågånger under veckan... Vi e så oekonomiska! Mat är klart vårat största utlägg... Men vi slänger också en hel del mat och det skäms jag för... Maten hinner gå ut och det beror nog dels på att vi köper så pass mycket hämtmat som vi gör - säkert 5 gånger i veckan antingen till lunch eller middag... Vi har sagt i flera år att vi måste bli bättre eller lägga upp en budget, frysa in, ta med matlåda osv men det händer inte...

Ikväll blir det sen middag med mina närmsta tjejkompisar förhoppningsvis! Det var länge sen vi såga alla tillsammans och en av oss har nyligen gått igenom en tragisk händelse i livet och vi andra försöker stötta så gott det går!

Nu är mitt badvatten färdigt så jag ska hoppa i!

Ha en mysig dag i regnet!
Pinkmommey :)



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0