Dan före (bad)dopparedan!

Sol, sol, sol, härlíga sol! Fast egentligen får det gärna regna idag bara det inte gör det imorgon!

Imorgon ska vi åka ut till D och L´s land - en pytteliten ö utanför Waxholm! Det kommer att vara våran lilla familj, en annan familj med barn i precis smma åldrar, ett par och värdparet med lilla kn odden i maggen!
Vi ska bo över allihopa och jag är lite orolig hur det kommer att gå... Lilla F är ju bara så lättväkt och han sover två gånger per dag och sedan på natten och jag känner på mig att det kommer bli ganska jobbigt med litet hus, mycket folk och lättväkt bebis... Ja, ja, vi får helt enkelt lösa det på nått sätt = ingen sömn för mig på ett dygn och gnällig bebis ;)

Hoppas verkligen att vädret kommer vara på vår sida så att man kan vara ute och kidsen kan leka på stranden och man kan samla kottar och leka midsommarlekar!!

Idag ska vi i alla fall åka och handla lite mat inför imorgon och dessutom köpa en liten present till värdparet.  Funderar på att skicka F till parken med barnen i eftermiddag så jag får packa ifred? Det är ju inte lite saker som ska med, pust - resesäng, barnvagn, matstol, lakan, handukar, flytvästar, regnkläder, solkrämer, leksaker, filmer, leksaker, present, mat, vin och mycket annat...

Sist men inte minst så måste vi bestämma oss för stuga i skåne ikväll!! Om de e3ns finns kvar för uthyrning... Det kanske inte blir en stuga som man skulle haft som förstahndsval i vanliga fall men nu är vi ute i absolut sista minuten och det finns inte så mycket att välja på... Kriterierna är 3 sovrum, rätt läge och ca 10.000:- i hyra sen spelar det inte så stor roll med resten.

Nu ska jag ta en kaffe och sätta mig och läsa lite härliga bloggar!!

Pinkmommey :)



Calle Schewens Vals lyrics
I Roslagens famn på den blommande ö,
där vågorna klucka mot strand

och vassarna vagga och nyslaget hö
det doftar emot oss ibland,




där sitter jag uti bersån på en bänk
och tittar på tärnor och mås,

som störta mot fjärden i glitter och stänk
på jakt efter födan, gunås.

Själv blandar jag fredligt mitt kaffe med kron
till angenäm styrka och smak

och lyssnar till dragspelets lockande ton,
som hörs från mitt stugogemak.

Jag är som en pojke, fast farfar jag är,
ja rospiggen spritter i mig!

Det blir bara värre med åren det där
med dans och med jäntornas blig.

Se, måsen med löjan i näbb, han fick sitt!
Men jag fick en arm om min hals!

O, eviga ungdom, mitt hjärta är ditt,
spel opp, jag vill dansa en vals.

Det doftar, det sjunger från skog och från sjö,
i natt ska du vara min gäst!

Här dansar Calle Schewen med Roslagens mö
och solen går ned i nordväst.

Då vilar min blommande ö vid min barm,
du dunkelblå, vindstilla fjärd

och juninattsskymningen smyger sig varm
till sovande buskar och träd.

Min älva, du dansar så lyssnande tyst
och tänker, att karlar är troll.

Den skälver, din barnsliga hand, som jag kysst,
och valsen förklingar i moll.

Men hej, alla vänner, som gästa min ö!
Jag är både nykter och klok!

När morgonen gryr, ska jag vålma mitt hö
och vittja tvåhundrade krok.

Fördöme dig skymning, och drag nu din kos!
Det brinner i martallens topp!

Här dansar Calle Schewen med Roslagens ros
han dansar till solen går opp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0