Ny spännande vecka!

Oj vad jag har sovit inatt, typ från 10.30 till 7.00 utan uppehåll! Det hör verkligen inte till vardagen här hemma! Vårt nya sovupplägg har blivit bättre för alla!

Tyvärr grusas dagen lite av att jag har tandvärk, i en visdomstand!! Jag vill bara inte dra den! Jag har redan dragit en och det räcker, jag gör helt enkelt vad som helst för att slippa!! Hoppas det blir bättre! Dessutom har jag ju som en liten förkylning som ligger och jäser... Vet inte om det är tandvärken som gör att jag inte kan svälja och har ont på den sidan i halsen eller om jag faktiskt håller på att bli sjuk... Hoppas inte det heller då vi ska på bröllop i helgen...

På tal om bröllopet så är jag lite stressad över det! Allt har kaikat ihop sig på barnvaktsfronten... Från början var det min kompis M som skulle tagit min minsta och farmor och farfar erbjöd sig då ta storebror! Nu är det så bara att båda har glömt bort det och den ena ska på 30-årsfest och de andra drog iväg på en resa och man har ju bara inte hjärta att säga något...

I och med att det är ett bröllop till en nära vän så har man ju många av sina andra vänner där och har alltså inte många andra som kan ställa upp... De som inte ska gå har alla många egna barn och då blir det ju kanske inte så lätt...

Nu hoppas jag att det blir min mamma som kan ta lillen och att jag kan lämna storis till min kompis C fastän hon har sina egna två barn också? Bara de inte är borta själva denna helg! Har faktiskt ingen annan att vända mig till... Annars får jag ställa in bröllopet och det är varken kul för mig eller för de som har bröllopet som räknat med mig i bugeten, bordsplaceringen, på hotellet mm... Åh vad jobbigt!

Tyvärr har vi ingen "extern" barnvakt eller vad man ska säga och i och med att min mamma inte har nån man så blir det lite väl mycket för henne att ha båda barnen och sin lilla nya valp, det går bara inte...

Oj nu måste jag gå för det är galet i köket!

Kram pinkmommey♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0