Pannkisar!

Igår gick det som smort att fixa till oss, sova och åka till kalaset! Barnen skötte sig så bra och kalaset var supermysigt! Det var på en dramastudio på söder och barnen fick spela teater och efter blev det glass, bullar, kakor och fiskdamm! Lilla O som hade kalaset blev så glad över rockringen och hopprepet som T gav!

När vi kom hem så var min bästa vän M hemma hos oss med lilla G som hon satt barnvakt åt- jag hade ställt upp altandörren så att det bara var att komma när de ville!

Jag slängde i mig lite lunch och efter det tog jag lilla F på en prommis så han kunde somna. Det var inte helt lätt då hans lilla kropp var proppfull av socker i form av bullar och maränger och all uppståndelse från kalaset men till sist gick det! Han sov typ en kvart...

M, G, T, lilla F och jag åt sen alla middag tillsammans - något så kulinariskt som köttbullar med snabbmakaroner ;)

När de gick hem så trippade jag och barnen över gården till farmor och farfar (min svärmor och svärfar) för att beställa lite grejer från tax-free! De har nämligen flugit iväg till Italien idag för sol, bad, shopping och supergod mat! Jag e sååå avundsjuk och skulle verkligen behöva komma bort om det inte vore för min flygrädsla och vår ekonomi just nu!!

Det var super att få en timma där då barnen blev glada och orkade hålla ut till läggdax! När vi kom hem blev det bara tandbostning, tvättning, pyjamasar, välling och film! Tyvärr var det inte en hellätt kväll då barnen var sååå trötta och deras mamma likaså ;) När jag var inne hos lilla F så kom T och grät och sa att han inte vill vara ensam vilket resulterade i att han höll lilla F vaken... När jag var hos T så grät lilla F för han behövde ha sin mamma nära just denna kväll... Till slut fick lilla F somna av gråt även om det bara tog några minuter och T fick somna i mina armar framför en film!

Sen var det både en bra och en dålig natt. Barnen sov för en gång skull riktigt bra och vaknade inte stup i kvarten men jag vaknade vid 01.30 av att F (som var på finlandsfärja på svensexa) varken hade ringt eller smsat som han hade lovat... Jag blev orolig och började tänka alla möjliga läskiga tankar och var inne och rotade efter min laddare hos lilla F tills jag väckte honom...

Jag somnade i alla fall till slut efter 2 timmar och vid 6(!) kom T in till mig och lilla F och så var det fullt röj igen! Som pricken över i´t så stekte jag pannkakor till barnen till frikost... Väldans gott men lite stressigt med två hungriga barn som vill ha vispgrädde, som vill att man ska skära, mata och sitta bredvid! Det blev två kalla pannkakor på stående fot för mig lite senare...

När det väl var klart var det dax för mini att sova igen - efter ca 40 minuter vaknade han!! Kul att vara ensam med barn som väcker varandra hela tiden... Ja, ja, sova får de väll göra en annan dag och natt, grejen är bara att de blir så tjuriga på eftermiddagen om de inte sover...

Snart kommer M över hit och vi ska bara hänga och ta det lugnt!

Ha en mysig söndag!
Pinkmommey♥


Svenska flaggan på nationaldagen!

Kommentarer
Postat av: Lina

heej tjejen! Vad skumt...tror jag kommeneterade fel inlägg först.... Du verkar haft fullt upp i helgen med kidzen och kalas o allt:) Min Man hörde heller inte av sig nåt inatt...de hade väl ingen mottagn på mobilerna ute på Ålands hav?! Snart ska jag gå o rösta och det ligger väl alldeles utanför er??? Kramiz

2009-06-07 @ 11:38:11
URL: http://lillalflygiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0