Sol igen!

Tänk att få vakna ännu en dag till sol! Det hör verkligen inte till vanligheterna!

Idag har jag inget planerat och det känns både skönt och lite tråkigt. Funderar på att bara sola lite när mini sover och sedan ha lite hemmafix? Hitta på nått hela familjen efter dagis kanske man ska göra också?

Jag är lite tudelad med det här med naglarna... De är deffinitivt för långa! Jag tycker nummer ett att det ser lite billigt ut och nummer 2 så är det svårt att göra massa saker... Alla säger att jag kommer att vänja mig och de har helt rätt - jag har redan gjort det men det är ändå mycket svårare än vanligt! Alla med långa naglar ska bara veta hur mycket lättare det skulle vara utan. Smsa, skriva på datorn, öppna läskburkar, plocka upp grejer från golvet, byta blöjor är lite exempel på saker som är jobbiga...

Nu funderar jag bara på om jag ska göra nya kortare naglar när jag har min tid om ca 2 veckor eller om jag ska ringa dem och säga att jag vill plcka bort dem jag har istället. Nummer ett kostar det ju en tusing och jag kommer då bli tvingad att göra nya ännu en gång i slutet av sommaren. Detta för att jag inte ska förstöra naglarna helt då det är försent att plocka bort dem när jag kommer hem från semestern utan måste bygga nya... Nummer två så är jag ju bra på att fixa med mina "riktiga" naglar i olika färger, fransk manikyr osv. Frågan är bara om nglarna redan är förstörda redan nu så jag lika gärna kan fortsätta eller om det är bättre ju tidigare jag slutar - nån som vet?

Shit, mycket "snack" om naglar...

Igår var jag i alla fall på mammaträff på Mio på Sveavägen som vanligt på tisdagar och det var nog sista gången jag gick dit med lilla F... Han var helvild och det går bara inte att ha med honom längre på kafé eller restaurant om man vill ha det trevligt!! Jag har redan för länge sedan slutat ta med honom när jag går ut och äter med mina tjejkompisar men jag tänkte att har han andra bebisar där så kanske de sitter stilla och typ stirrar på varandra med en majskrok i handen, ha, ha...

Lilla F stagediveade från ett bord så några tanter höll på att få en hjärtinfarkt, han kröp in i köket HELA tiden, han stog lutat och kladdade ner fönstrerna och skrek/ropade på alla ute på gatan, han gick fram till alla andra bord och ville smaka på deras bullar och hälla ut ders kaffekoppar osv... Nästa gång ska vi troligen vara här eller hos en annan mamma som bor i samma hus som mig!

Efter Mio så gick jag vanliga rundan på stan på vägen hem - Gina Tricot, H&M och Zara - för att sen hoppa på 62:an vid Norrmalmstorg! Rean har satt igång på allvar nu så det blev en topp från HM som var riktigt söt och kostade 98:-!

När jag kom hem så var M hos mig och väntade och hon stannade kvar och åt middag också!! F grillade gödkalv med potatispuré, svampsås och som grädde på moset fick vi färska hallon till efterrätt!

När M gick hem så blev det nattning av barn och efter det Desperate Housewife-maraton!! Vid 23 var jag så trött att jag höll på att somna i soffan så jag kröp in till lilla T och la mig! Skönt att jag inte var lika pigg som vanligt och inte var uppe hela natten men det är ändå rätt jobbigt att jag fortfarande går runt som i ett töcken av trötthet sedan helgens fest...

Nu ropar de att frukosten är klar så jag måste gå!

Pinkmommey♥

http://kristinaosophia.files.wordpress.com/2009/05/vilda-bebin1.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0