Sverigen nationaldag

Grattis! Eller vaddå? Vad betyder egentligen denna dag? Jag skäms lite faktiskt att vara så oinsatt men det är väll resultatet av att man typ inte ens fick hissa flaggan i vår skola när jag växte upp... Jo, det fick man men man fick inte sjunga nationalsången! Det kunde verka kränkande på invandrarna... Va, vilket skämt! Borde de inte vara stolta över att bo i Sverige de också? och får de inte sjunga sin nationalsång i sitt hemland? Hoppas det har blivit ändring på detta nu!



Ja, ja, jag ska ju inte fira nationaldagen på nått speciellt sätt förutom att hänga med mina underbara kids! Först blir det kalas och sen tror jag vi smäller på stort med McDonalds, videobutiken och lördagsgodis! Men inte till mig då som ska vara duktig vv-are men en film kan jag väll få?!



Här är annars frukosten avklarad, sängarnaär bäddade och barnen kalaskläder framtagna. Nu ska jag byta liten blöja och göra iordning mig för att lite senare natta lille F så han får sova innan vi åker! Vid 11 kommer F hem med bilen och strax därefter drar vi till Hornstull och kalaset - hoppas jag hittar bara...

Hoppas ni får en superlördag!
Pinkmommey♥



Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag kommer heller inte fira just nationaldagen direkt idag.

2009-06-06 @ 09:12:59
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0