Vår dag igår och idag

Igår hann jag inte skriva då jag hade fullt upp hela dagen tyvärr... Måste lära mig att ta tid för bloggen även då men det tar tiiid att skriva, lägga ut bilder och pinga mm så ibland blir det få inlägg...

Lämnade i alla fall T på dagis och sen så gick jag hem och la mig i solen en stund, det var sååå skönt att bara göra ingenting ;)

F var och fixade lite ärenden men när han kom hem gick vi ner på stan och åt en god lunch på en härlig uteservering och efter det tog vi en sväng på rean!

Det var precis som jag trodde - allt jag ville ha var redan slut :( Antingen ska man stå och hänga på låset första dagen eller så ska man ha tur och hitta nått på typ 70 % rea sista dagarna...

Lite blev det i alla fall på Zara - shorts, mysbyxor och jeans till mini och fintröjor och skjorta till söta T! Och så ett par jeans till mig som jag har spanat på länge - i och för sig bara 100:- billigare och i en storlek mindre än vad jag ville ha men det gör inget då alla mina jeans blir för stora efter ett tag då de töjer sig med tiden.

Sen prommenerade vi hem och hämtade T. Bernen fick bada i sin lilla pool medans vi vuxna packade och rätt som det var var redan klockan halv sex och vi stack iväg.

På vägen ut stannade vi på gamla hederliga Kvantum och shoppade på oss massa härlig mat till dagarna ute på landet och sen for vi vidare.

När vi kom fram var det bara att packa upp all mat, bädda sängarna och natta barnen och när det var gjort var klockan redan halv tio...

Det blev bara lite rosé och tv för oss innan vi slängde oss i säng. Tyvärr var vårt sovupplägg inte det bästa (viket jag förstod redan innan vi la oss...) så det blev lite hackig sömn för oss alla... Inatt så har vi ordnat om lite så jag hoppas det blir lite bättre sömn för oss.

I och för sig ska jag inte klaga då jag och T fick sova ända till nio då lilla F och min älskling kom hem från Stavsnäs bageri med nybakt varmt bröd (Stavsnäslimpa!) och goda bullar!

Efter frukost så la vi lilla F och sedan solade vi andra på bryggan fram till lunch! Lunchen intogs även den i strålande sol på bryggan och sen tog vi vårt pick och pack (typ hela bilen full med grejer, he, he9 OCH ÅKTE TILL STRANDEN!

Där var vi ett par timmar tills jag tyckte att vi var tvugna att åka pga barnen... Solen var stekhet och vi hade inget parasoll... De hade i och för sig hög solskyddsfaktor och sånna där solkläder + kepsar och drack massa men ändå...

På vägen hem stannade vi och handlade lite mat och andra nödvändigheter och sen blev det återigen mat på bryggan!! Det var min älskling som lagade sin paradrätt - Rökt tunnaste tunn skinka i gräddsås med massa dill och färskpotatis! Sen hade vi självklart massa annat gott och som vanligt rosévin till det ;)

Barnen var trötta efter all sol och bad och slocknade snabbt ikväll och sedan dess har jag suttit på farsutrappen och bloggat medans jag tittat ut över havet, alla båter som tuffar förbi och solnedgången!

Jag sitter fortfarande i bikinibyxor och tröja utan att frysa!! Det är underbart med sommar!

Bloggar mer imorgon - god natt söta!
Pinkmommey♥


Mini vid lunchen. Han ser lite ledsen ut men det är bara solen som e lite stark... Kepan åkte på några minuter senare!


Min älskade förstfödde som blivit så stor och spexar på stranden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0