5 år sen sist & 3 graviditeter senare...

Tänk att något som jag tykte var så tråkigt förut kan kännas så skönt nu?! Förr när jag nån gång gick och tränade så gjorde jag det för att bli smal och stark men jag tykte att det var jobbigt och gjorde hellre nått annat. Detta resulterade i att jag investerade i träningskort men bara gick nån gång då och då, endera först ett par gånger sen inte mer på flera månader eller så gick jag en gång i veckan för att sen lägga av... Spelade ingen roll om det var Sturebadet eller Friskis... Det fanns så mycket annat skoj som en lat och egoistisk tjej kunde hitta på som tex shopping, dricka vin, gå på bio mm, mm...

Idag består mitt liv av så mycket mer med två små barn så att tänka på sig själv ligger inte på nummer ett längre, även om det nog skulle vara bra ibland... Städa, tvätta, handla, laga mat, lämna och hämta på dagis, byta blöjor, natta, amma, leka mm Så att få komma iväg en timma eller två och bara få rå om sig själv är underbart vare sig det är träning eller som idag färgning av fransar & bryn eller till och med att få gå till tandläkaren... Jag vet, det låter sjukt... Men att få komma dit bläddra lite i en tidning ifred för att sen få sjunka ner i stolen.

Sen jag började träna har jag just bara tränat sen har jag skyndat mig hem för att hjälpa till med barnen... Nästa gång ska jag nog vara kvar - ta en lååång dusch, basta och kanske sola!! En glad mamma är ju också en bättre mamma, eller hur!?

Kram Pinkmommey
http://www.valsjon.nu/skogshotellet/bilder/bastu.jpg
En sån här ska bli min nya viloplats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0