Behövs det verkligen en gris för att komma till Paris?!

Två av mina bästa vännerär denna helg i Paris med sina respektive! Jag är så glad för deras skull att få komma iväg och bara få ha lite "vuxentid" och få rå om varann! Att dessutom få äta några riktigt goda middagar på riktigt bra restauranger och få shoppa loss lite så kan man ju verkligen känna sig på topp!

Visst jag unnar dem verkligen denna lyx men måste erkänna att jag är lite avundjuk... Jag har nämligen bott i Paris och utöver min kille och mina underbara barn så är det det bästa jag gjort i hela mitt liv!
Jag åkte dit för att plugga i ett halvår och fick uppleva så mycket! jag och f hade varit tillsammans och bott ihop över tre år men jag kände ändå att jag kunde/ville åka iväg och få vara lite för mig själv.

Jag bodde i underbara St Germain med två tjejkompisar i en pytteliten typiskt fransk lägenhet två trappor över gården! hade jättekul och lärde mig en massa på den resan + att jag gick ner sååå mycket ivikt!
Dels hade vi ingen frys=ingen glass och kunde inte köpa på oss massa mat, dels så hade de inte så mycket godis, vilket jag annars älskar! Dessutom gick jag vart jag än skulle vilket blev säkert ett par timmar om dan och så levde jag på vin, he, he... inte så mycket mat...

F kom och hälsade på mig lite då och då och det känndes som om man var nykär varje gång! Utöver ett jäkla festande så blev det dessutom en hel del kulturliv, shoppande och annat skoj! tyvärr har jag inga bilder då jag inte hade en digitalkamera när jag åkte dit men jag ska scanna in några senare och lägga ut på bloggen!

Mååååste bara åka dit snart igen!! Me ♥ Paris!

Pinkmommey
Sacré-Coeur

 
Sacré-Cœur, dit jag brukade gå ibland på söndagarna för att njuta av tystnaden och den vackra omgivningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0