Goder morgon både herre o fru!

Det blev en skittidig morgon idag... Min lilla fick för sig att vakna vid 05.30... Jag försökte med att skicka in min sambo som skulle försöka söva om honom men hörde helt klart in till mitt rum att det inte gick så jag kom till undsättning... jag var ju redan vaken liksom... Min sambo gick tillbaks till sin varma, mjuka, sköna säng... Jag vet inte varför jag gör såhär när jag istället kan ligga kvar och njuta men jag känner bara instinktivt att jag vill hjälpa till... Sen på dan kan jag gå och sura och klaga på att det allt var jag som var uppe i ottan och tog hand om barnen.. Vet inte men det kanske är kvinnligt eller kanske ska jag säga mammigt...

Lilla f var ganska rastlös så jag satte på tv´n för att se om det var nått barnprogram och det var det men f verkade inte vara särskilt intresserad... Efter ett tag så började Teletubbies och han blev med ens som förstenad! Vad är det med detta program?! Det var lika dant med f´s storebror - Teletubbies kunde man alltid lita på om man ville ha några minuter för sig själv!

Nu står f här med stooora ögon och skrattar, pratar till tv´n och tycker bara att det är SÅ bra! Jag försöker själv att riktigt lägga märke till alla detaljer i hopp om att förstå vad det är som är så speciellt men kommer inte på det! det är i och för sig sköna färger, en dos glitter, lite roliga ljud och en sol som är en bebis men jag kan ändå inte fatta det speciella... Men vad gör det, bara min lilla älskar det!

Senare idag ska jag i alla fall träffa en gammal kollega som också har fått en liten son och käka lunch! Vi ska ses på Odenplan vilket är kul för där är jag aldrig nu för tiden. I eftermiddag blir det sen träning för det blev ingen igår - jag var ju med min stora son och lekte hos en kompis hela eftermiddagen och kvällen...

Hoppas ni får en skön morgon!
Pinkmommey

http://viximo.files.wordpress.com/2008/03/2007-3-27-teletubbies.jpeg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0