Ibland vet jag fan inte vart jag ska ta vägen!

Spräng hela Vatikanen om det nu är som i artikeln nedan!!! Det är fan inte klokt!! Nån jävla måtta får det väll vara! Äh, jag ska inte läsa Aftonbladet och så för jag blir ju bara så upprörd av alla sinnessjuka människor!
OBS: Artikeln är kopierad från Aftonbladet.

/Pinkmommey

Nioåring våldtogs – aborten fördöms

Den nioåriga flickan går in på sjukhuset hand i hand med en
Den nioåriga flickan går in på sjukhuset hand i hand med en sköterska.
Foto: TERESA MAIA/DIARIA DE PE FOLHA
Kardinal Battista Re.
Kardinal Battista Re.
Flickans styvpappa misstänks ha förgripit sig på henne i fle
Flickans styvpappa misstänks ha förgripit sig på henne i flera år. Han sitter nu fängslad.




När den våldtagna 9-åringen gjorde abort protesterade den lokala katolska kyrkan.

Och nu får den stöd från Vatikanen.

– Liv måste alltid försvaras, sa kardinal Giovanni Battista Re i helgen.

Den 9-åriga brasilianska flickan har förmodligen utnyttjats sexuellt av sin styvfar i flera år. När hon blev gravid med tvillingar såg hennes mor till att hon fick abort.

 

Två undantag

Abort är olagligt i Brasilien, förutom när modern våldtagits eller hennes liv är i fara. Båda kriterierna uppfylldes i flickans fall, enligt läkarna.

Men den lokala katolska kyrkan reagerade starkt. Efter att först ha försökt stoppa aborten gick man ut och bannlyste läkarna och flickans mor.

Brasiliens president Luiz Inácio Lula da Silva kritiserade den katolske biskopen och sa att läkarna ”gjorde vad de skulle”.

Men i helgen fick alltså biskopen dock stöd från högsta ort – Vatikanen i Rom.

– Liv måste alltid försvaras, attacken mot den brasilianska kyrkan är orättvis, sa kardinal Giovanni Battista Re enligt tidningen La Stampa.


Kommentarer
Postat av: kiki

Det är ju helt vansinnigt... jag skrev precis om dokumentären "fräls oss ifrån ondo" i min blogg. Det är om inte annat ännu sjukare...

2009-03-09 @ 22:24:27
URL: http://varulven.blogg.se/
Postat av: Linnsan

helt jävla sjukt. flickan är ju bara barnet själv!!!

2009-03-10 @ 10:14:23
URL: http://osterberglinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0