Matkrig...

På eftermiddagen gick f på ett möte och jag var hemma själv med kidsen en stund! Rätt som det var blev det snöstorm och vi fick då för oss att det passade att åka o handla - och för säkerhetsskull på Sabis i Fältan en fredag kl: 17...

Snabbt hem och sen en enkel middag beståendes av oxfilé, bea, fransk lök o tomatsallad och ett glas rött! Mitt i vår mysiga middag får vår stora son t ett utbrott p.g.a olika saker och kastar sin kniv i väggen, smetar in smöret i bordet, slänger ut sitt fulla glas mjölk över allting osv... han har varit ett litet odjur den senaste veckan... MÅste va en fas + kanske nått jobbigt han går igenom... Vi blev inte glada kan jag säga men nu är allt lugnt när han har sagt förlåt, att han förstår vad han gjort och aldrig ska göra det igen... Dessutom tog jag bort hans leksak som han hade, han får tillbaks den imorgon.

Nu är det lite lekstund och sen nattning av barn och efter det blir det Let´s Dance, Ben & Jerrys, lösgodis och några till glas vin! Hoppas Laila vinner!! Magnus e också duktig men jag håller ändå på Laila!

Ha en skön fredagskväll!
Pinkmommey :)

Finaldags i Let's dance. Foto: Filip Cederholm/TV4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0