Min näradöden upplevelse...

Nu är jag nyss hemkommen från mammas ställe i Sigtuna. Det var riktigt mysigt med undantag för vår näradöden upplevelse... Jag skämtar inte, det var hemskt!! Men jag ska berätta från början:

Jag hämtade upp min vän m strax efter tre och sedan siktade vi in oss på Rusta :) Väl där köpte jag lite påskpynt, påskgodis, ljus, shampon och annat billigt onödigt krux ;) Nästa stopp på vägen var Willys i Märsta Centrum - varning, håll er borta!! Inget trevligt centrum och gå och myshandla i...

När vi till sist kom till mamma så funderade jag på om jag skulle parkera på parkeringen uppe vid vägen eller parkeringen nere vid huset - mamma har en BRANT backe ner till sitt hus... Nedanför backen finns en skog som fortsätter i en brant backe också...

Grejen var den att mammas bil stod på parkeringen uppe vid vägen och i och med att vi har en Audi Q7 som e sååå stor så fick jag inte plats... Dessutom hade vi såå mycket packning så jag tykte att det var bäst att åka ner...
Sagt och gjort, vi började sakta, sakta att rulla ner för backen... helt plötsligt märker jag att jag inte kan få stopp på bilen och jag bromsar - INGET HÄNDER!!! Jag lägger i handbromsen - INGET HÄNDER! Min kompis skriker "lägg i handbromsen" och jag skriker tillbaks att jag redan gjort det! I min panik öppnar jag dörren  och försöker stoppa bilen med foten... Rätt knäpp man blir när man får panik! Hur ska jag kunna stoppa en bil på 2,5 (!) ton med foten??!!

Till slut kommer jag på att jag ska lägga i neutral och då stannar bilen! Jag gråter och ber min vän sakta gå ut ur bilen och snabbt rycka ut min lilla bebis som sitter i framsätet i sin barnstol innan bilen börjar rulla igen. Jag ringer min pojkvän som säger att jag ska stänga av bilen och gå in och att han ska komma ut till oss - stackars honom som skulle ha en myskväll med vår stora kille...

När han väl kommer vid 19 så är det dessutom kolsvart och han skrattar lite självsäkert och säger att han ska fixa det... MEN det är precis lika svårt och läskigt för honom och han fortsätter att rulla ner och får stopp på bilen precis innan krönet till skogsbacken...
Vi kommer fram till att han får åka in till stan igen och bilen får stå kvar tills all is och snö har smält, vilket kommer att ta veckor i mammas hårt packade backe...
Ja, ja, men jag kan låna mammas bil!

M och jag har i övrigt en mycket trevlig kväll med rödvin, fondue och spel och min lilla bebis somnar sött i sin resesäng - skönt!!

Dagen efter när vi börjar plocka ihop för att åka hem märker vi att vi inte har nån nyckel till mammas bil - den hade min kille fått med sig till stan...
Han fick alltså komma ut ännu en gång, det blev inte mycket till egentid för honom de här två dagarna inte...
Med sig hade han inte bara nycklarna utan också några grejer man skulle sätta på däcken som skulle ta bilen upp för backen. Jag ville inte att vi skulle prova igen då vi klarat oss med livet och vår fina bil i behåll första gången.
MEN det gick!!! Med nöd och näppe... Hade f inte gjort precis så han gjorde hade han kanat rakt in i huset med bilen och det hade inte blivit en varken kul eller billig historia...

Alltså slutade vår Sigtuna vistelse mycket bra till slut!

Ha det bra!
Pinkmommey :)

Utsikten från mammas hus - längst ner ser ni vattnet (isen), sen åkern och närmast intill huset ligger skogsbacken.

det har snöat konstant i 36 timmar nu!

Ehm, fel på bilden igen... Vacker natur!

Bakom bilen ser ni skogen som står i toppen av backen, det var alltså där vi trodde att vi skulle glida her i världens fart... Bilen stannade presic innan som ni kan se av spåren sen dagen innan men vi har kört fram en bit igen. Ca 1 meter framför bilen börjarden skitbranta backen upp till vägen som vi gled nerför...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, är du sugen på en liten cupcake tävling?

2009-03-12 @ 00:37:50
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-03-12 @ 00:44:43
URL: http://memie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0