Astrid lingrens barnakut...

Jaha då var man hemkommen från Astrid Lindgrens barnakut... När lilla F vaknat från sin förmiddagslur så hade han 40,5 graders feber och jag ringde vårdguiden igen. De sa att vi skulle få en tid på Sabbatsberg då det är vår närakut. SÅ, jag ringde till dem men de sa att jag skulle åka till Astrid Lindgren istället då han var så liten.

Sagt och gjort så packade vi med oss massa grejer (som kakor, bananer, dricka, dator, filmer mm) då vi vet att det brukar vara lååååång väntetid! Vi hann även med att bråka lite om vart vi skulle åka för F ville åka till det nya stället i stan som kostar 1400:- per besök att åka till och jag tycker att det är lite dyrt... Dessutom kom vi på att vi slängde bilbarnstolen på sopberget i morse (den var ju full med kräk, blå!) så att vi var tvungna att gå ner i käller och plocka ut allt i förrådet för att få tag på den nya...

När vi till slut kom till Astrid Lindgren så fick vi vänta en bra stud bara på att få komma fram och anmäla oss och väl där blev vi avspisade både för det ena och det andra...

De tykte att vi skulle åkt till Sabbatsberg från början, lilla F hade ett alldeles för bra allmäntillstånd för att huvut taget vara där osv. Vi skulle istället åka hem och på vägen köpa laktosfria produkter, messmör, grädde, glass, nyponsoppa, rivet äpple och jag vet inte allt och ge honom... OM han inte blev ättre var de ju alltid öppna till 22 eller så skulle vi komma tillbaks en annan dag...

Jaha, vad säger man - det är ju bara att lyda och hoppas att han inte blir sämre...

Så nu sitter jag här och passar på honopm när han sover och de andra killarna är på nån grill och äter riktigt sen lunch...

Nu ser jag fram mot ett glas vin och melodifestivalen!

Kram Pinkmommey :)

Entrén vid barnakutmottagningen vid Astrid Lindgrens Barnsjukhus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0