Dagen efter

Idag hade vi en riktigt mysig dag! F fyllde 35 år och det firades hela dagen på det ena eller det andra sättet men hela tiden på småbarnsvis om man säger så :)

På morgonen tog jag knoddarna och lät F ligga kvar i sängen. Vi gjorde klart tårtan som jag hade förberett kvällen innan och sen så tog vi pressingarna och sjöng för pappa!

Vid 9 kom städerskan och vi skyndade att komma iväg. I och med att hela familjen bara hade fått i sig tårta till frukost så gick vi förbi Delantina och köpte kaffe och mackor. Vi gick vidare till tessinparken där vi satte oss på en bänk i solen och käkade frukost! Sen delade vi på oss och jag tog lilla F på en liten prommis så han skulle somna och T o F gick till parkleken och lekte av sig!

När lillkillen vaknade gick vi hem och åt lunch för att direkt efter det åka till Ica Maxi i Naxka och köpa tårtor! Kan varmt rekommendera att köpa tårtor där då de har sitt eget bageri! De är långt mycket godare och saftigare än både Thelins (asäckliga) och Tösses (torra med mest bara grädde i...) och dessutom är det riktigt bra pris!

I och med att vi handlar rätt mycket där så hade F fått en födelsedagscheck av dem där man fick en gratis "Fransk kolatårta" och en tårtspade! Utöver det så fick det även bli en vanlig prinsesstårta - deras är bara bäst!

Utanför Ica så står de och säljer blommor och även där kan jag rekommendera dem! De hade sååå fina tomatbuskar, paprikabuskar och jordgubbsplantor stora som bara den! De hade dessutom riktigt fina blommor men för mig fick det "bara" bli en tomatbuske med små minitomater! Det är ett speciellt märke som redan har en massa tomater utväxta när man köper den och sedan fortsätter det att komma tomater hela sommaren! Den är så bra att jag inte brukar behöva köpa några andra tomater alls på hela sommaren! Ibland måste jag även slänga några som vi inte hinner äta, he, he.

När vi kom hem somnade lilla F och t kollade på en film medans jag fixade inför födelsedagsfirandet. Vid 15.30 kom F´s mamma, pappa, mormor, bror och flickvän och vi bjöd på kaffe, bullar, tårtor och annat gott! De stannade fram till 18.30 och då drog vi igång grillen och grillade revbensspjäll och majskolvar!

När middagen var slut så var även barnen slut och det blev sängen bums!

Resten av kvällen softade bara jag och F framför tv´n och datorn!

Nu ska jag ut och vattna blommorna så vi hörs lite enare!
Pinkmommey :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0