I Sigtuna i solen :)

Ledsen för dålig uppdatering men var tvungen att fly fältet snabbt hemma då de nästan borrat sönder våra små öron och vattenskadan gör att vi inte kan bo i vårt sovrum...

Som tur är så är mamma i usa för tillfället så vi kunde åka till henes mysiga hus i Sigtuna!

Igår kom först vår stackars städerska som fick dona så gott hon kunde i öväsendet och jag packade snabbt ihop lite kläder och annat viktigt och så åkte vi illa kvicky! På vägen stanade vi och köpte en kaffe och jag började saknta känna mig som männinska igen ;)

Nästa stopp blev Ica Maxi i Arlanda stad där vi kittade upp oss på lite god mat och nån leksak till barnen sen körde vi "drive thru" på McDonalds på vägen oxå!

Väl framme hos mamma fanns inte nycklarna där hon hade lovat... Stora påsar med mat i solen, kissnödiga ungar mm men jag tog och gick över till en granne som jag vet har nyckeln och mycket riktigt var så fallet, phu!

Tyvärr är min minsta fortfarande förkyld och jag börjar även känna av en förkylning men stoppar i mig allt från ryska tabletter, c-vitamin och esberitox till nässpray, huvudvärktabletter och vitlök så jag hoppas kunna stoppa det! Min stora kille har blivit frisk och pappa verkar inte ha fått nått som vanligt... Peppar, peppar!

Nedanför mamma ligger det lite ängar och nedanför dem vattnet! Precis nere vid stranden fanns det en ganska stor majbrasa som vi hade super utsikt till som jag hade tänkt att njuta av med ett glas vin i handen när ungarna lagt sig! Dock somnade jag som vanligt när jag nattade T... Men denna gången var det faktiskt bra då jag nästan inte sovigt något alls de senaste dagarna! Blev väckt även i natt ett par gånger men inte lika många gånger som föregåede nätter som tur var - F sov i lilla F´s rum!

Imorse efter frukost så tog jag mig ett välbehövligt bad med skrubb, inpackningar och annat skönt och när jag var klar så nattade jag lilla F som fortfarande sover!! Han behöver det stackarn, han har ju inte heller sovit de senaste nätterna...

F och T har åkt till Vallentuna för att visa bilen för nån som var intresserad av att kanske köpa den! Sedan fick de i uppdrag av mig att åka hem en vända också... Lilla F behöver sina näsdroppar och sin Alvedon som jag glömde... Så olikt mig men i allt kaos som var hemma så blev jag alldeles snurrig!

Nu ska jag baka chokladbollar till kalaset som är på söndag! Tänkte först ställa in det men hoppas på fint väder så att man kan vara ute så mycket som möjligt istället! Inte världens mysigaste altan i balkongbygget men efter en avspolning med vattenslangen så ska det nog gå! Dessutom har vi en stor fin lekpark ett par meter från altanen där barnen kan vara och leka och så får vi helt enkelt stänga dörren till sovrummet!

Hoppas bara att jag inte blir värre och att lilla F blir frisk, annars får vi nog ställa in i alla fall, vill ju inte att andra med småbarn ska bli smittade! Balkongbygge, vattenskada och sjukdom blir liksom för mycket!

Annars är jag ganska klar med sakerna till kalaset - tallrikar, muggar, godispåsar, ballonger och annat är kittat! Godis och små presenter att lägga i påsarna ilkaså! Bullar har jag bakat, chokladbollar ska jag göra nu och svärmor har fått i updrag att baka muffins som jag sen ska dekorera! Tårta köper vi på vägen hem ifrån mormor! Städerskan var ju precis hemma så städat är det och sen ska jag bra duka fram och piffa när jag kommer hem!

Nu vaknadE LILLA F - MÅSTE RUSA!

Kram Pinkmommey♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0