Barnsjukhuset Martina!

Har haft fullt upp så det har inte blivit nån bloggning idag tyvärr...

Dagen började väll helt okej och hela familen åt en mysig frukost och minstingen var feberfri! När lilla F sen skulle sova så fick T gå över till farmor och farfar ett tag - de bor i huset mitt emot oss!

F och jag passade på att ta varsitt långt bad och när lillen vaknade mötte vi upp med farmor, farfar och T för att åka till Stora skuggan!

När vi precis satt oss och farfar och F var inne och beställde kräktes lilla F igen!!! Vafan, det har ju gått två dar sen han gjorde det!! Han kräks kaskader och jag tycker så synd om alla som sitter och äter men det verkar som om ingen såg nått otroligt nog!! Jag och farmor var väll framme som blixten och stod för och var snabba som fan med servetter och annat!

Jag tog stackaren och gick ut på ängen bredvid och tog av honom kläderna, gav honom lite att dricka och tog fram leksakerna vi hade med oss. Kändes inte att vi kunde gå precis när all mat (med efterrätter också) var på väg in då han ändå var glad och skrattade den lilla kämpen!

Jag tog min tallrik ut där lilla F var och de andra satt kvar på restaurangen. Lilla F ville till och med äta och fick en liten mosad potatis och en liten bit bulle - han var ju så hungrig!

Jag kände bara "att nu får det vara nog!" och att jag måste veta vad som e fel med honom och jag vill inte bli hemskickad och inte tagen på allvar idag igen! Jag gav med mig med F och vi ringde och fick en tid direkt på barnsjukhuset Martina!

"Martina" är ett nytt sjukhus inne på Sofiahemmets område och riktar sig till föräldrar som kan tänka sig att betala lite mer för att dels få snabbare hjälp än på akutmottagningarna och få experthjälp på en gång! Endera betalar man 1400:- per besök eller så tecknar man som en försäkring för 2500:- för ett år och betalar då "bara" 200:- per besök. Har man flera barn i familjen får de tecknas för 1250:- sen. Detta var det vi gjorde och min underbara svärfar insisterade på att betala halva beloppet!!

Sjukhuset ligger i en fristående underbart vacker trävilla mitt i stan på Valhallavägen omgärdad av gräsmattor, grusgångar och blommor! Inne är det sååå frächt och inte alls som på ett sjukhus!

De varnade oss för att vi kanske skulle få vänta 5 minuter när vi kom in... Fatta det är ju inte ens nått att tala om!! På Astrid Lindgren har vi suttit flera gånger upp till 8 timmar! Och på Danderyd upp till 5 timmar!

Vi fick i alla fall träffa en jättetrevlig läkare som gjorde en grundlig undersökning av lillen och hon konstaterade bara att han nog haft världens otut och åkt på tre olika sorters grejer efter varandra så vi behövde inte vara oroliga! Nu hade han nog tyvärr fått en maginfluensa...

Jaha, då var det bara att vänta på att själv börja spy... Lillen villa vara nära mig hela tiden, vill pussas, vill att vi sover i samma säng mm Jag torkar upp hans kräks och byter hans blöjor - kan man ens klara sig då??

När vi kom hem så kräktes han upp den lilla mängden saft han hade fått i sig och sen bytte jg ett par blöjor...

Efter lite sömn var han lite piggare och vi drog igång grillen (som vanligt ;)  och grillade lite Bjärökykling, majskolvar och massa grönsaker!! Till detta hade vi Tsatziki och rosé! T fick grillad korv och lilla F nästan inget...

Resten av kvällen blev det film - Råttatuille - och massa bus med mina småkillar!

Nu sover de sött och jag och F ska se på Frosen River!

Hoppas ni har haft en bättre söndag än jag!
Kram Pinkmommey





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0