Vilken dag!

Herre gud vilken dag...

Som sagt så har lilla F blivit sjuk... Han spydde ju som en gnu i bilen och när vi kom hem var det bara att sannera bilen hemmet och honom och sen somnade han som en stock och sov ända tills jag hämtade T.

T och jag tog bilen ner till Pasta & Glasshuset för varsin kula favoritglass - lakrisglass! Vi satt på en bänk i solen, pratade om dagen och bara njöt!

Efter så åkte vi vidare till Fältan där vi kopierade lite nycklar (vi har tappat bort ett par...) och sen kom jag på att jag skulle på systemet, kan ju vara gott till helgen! Rosé självklart och nu hade de till och med an liten hylla för lite exklusivare roséviner!! Det kan ju som vi alla vet verkligen vara skillnad på rosé och rosé... Men som en regel tycker jag att desto ljusare, desto godare!

Sen blev det storhandling på Sabis! Massa gott, kryddor att plantera på altanen och nya snittblommor till hemmet!

När vi kom hem så kräktes lilla F fortfarande... Men vi fixade i ordning och F gick ut och grillade medans jag slappade med kidsen! Entrecot, bea, majskolvar och en sallad med mycket parmasan och nötter blev det och då självklart ett glas rosé till det!

Efter maten när F städade (!) så låg jag o kollade på "Micke & Molle" med småkillarna så somnade lilla F igen - det var bara att gå in med honom i sin säng och natta honom för natten! Nu har även T somnat! Själva ska jag och F titta på film! Vi hyrde massa filmer förra veckan som vi inte hunnit sett - ska bli så skönt!

Nu ska jag fylla på mitt glas så hörs vi imorgon igen!
Pinkmommey♥


En del av blommorna jag planterade igår!


Bambun från förra året behöver lite energi men det kommer nog snart!
 

Grillen används flitigt nästan varje dag o gasolvärmaren e super nu på våren!


Det e riktigt grönt utanför oss nu!!


Lite mårbacka pelargoner fick de bli inne! Jag gillar det lite "gammaldagsa" mot min moderna inredning!

Kommentarer
Postat av: Lina

vad fint du ahr gjort på altanen. Jätte fint verkligen .-) Tråkigt att lille söta F e sjuk...hoppas ni har en mysig kväll. Följer din blogg o det e super skoj. Många kramar

2009-05-15 @ 22:17:56
URL: http://lillalflygiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0