Fest och sömnlöshet går inte ihop...

I fredagskväll var jag på inflyttningsfest hos min vän E vilket var jättetrevligt! Innan festen så var jag hemma hos J på middag och sedan gick vi tillsammans till festen.

Jag hade som vanligt storslagna planer för kvällen och hade skrivit upp mig på både Collages, Roses och Villages gästlistor. Dessutom var det ju lite nya kläder och strikta regler till familjen hur morgondagen skulle vara - ingen väcker mamma!

Som vanligt blev det inte heller som jag planerade... Visst jättetrevlig middag och fest men redan vid 23 så slängde jag på mig min jacka och smög ner till en taxi... Då det är alldeles för pinsamt att skriva varför så uteblir resten av informationen men en del av er kanske kan förstå ;)

På natten sen fick jag som vanligt gå in till barnen och sova bredvid lilla F i sängen och precis klockan 06.00 blev vi väckta av våra grannar. Det var inte en chans att man kunde sova och vid 08.00 slog jag med barnens käpphäst i taket.

Jag fattar inte hur folk tänker - dels är 06 jäkligt tidigt på morgonen och dels är det lördagmorgon! Man kan ju både varit ute sent, jobbat natt eller haft en skitnatt med sina egna barn och behöver sova ut? I alla fall till klockan åtta?

Jag säger inte att vi är perfekta i vår familj för det är vi verkligen inte! Vi har skitnätter alltsom oftast men också just därför tänker vi till på morgonen! Om storebror vaknar tidigt så får man inte väcka lillebror och resten av familjen och om lillebror vaknar är det likadant.

Man kan sätta på en film, leka lite tyst eller käka frukost utan att skrika eller leka maratonlopp fram och tillbaks i lägenheten..

Självklart ska man inte sitta knäpptyst i sin lägenhet bara för att man har grannar och självklart måste barn få gråta och skrika men man kanske ska tänka lite på vilken tid på dygnet det är?

Eftersom vi alla sen var lite som zombies så blev det bara parken och lite picknick på eftermiddagen och sen lite försenat fredagsmys i form av taccomiddag och godis till en dålig film :)

Tyvärr fortsatte den senaste veckans tradition (sjuka barn, Freddan, mina tankar)med ännu en pissnatt... F höll mig vaken till 1-tiden och jag somnade inte förens runt kl 02.00... Vid 5-tiden så blev jag väckt av att F välte ut ett glas vatten i vår säng... När jag låg där irriterad och försökte somna så vaknade båda barnen och vi fick dela upp oss i varsitt rum och jag somnade i T´s växasäng (160 cm lång och 70 cm bred) igen runt klockan sex... Vid 8 vaknade jag sen med världens ryggvärk :(

Här blir det alltså ännu en lugn dag och sen middag hos svärföräldrarna ikväll!

http://missjennyh.blogg.se/images/2007/sova_1174610640_274919.gif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0