Skolfoton á la 80- och 90-tal...

Här om dagen läste jag i Fyra nyanser av rosas blogg att de hade tagit skolfoton på skolan där hon jobbar och blev helt sugen på att leta fram mina kataloger, hi, hi!

När man tänker på skolfoton från 80- och 90-talet är det just sådana som dessa man ser framför sig....
Shit så man såg ut, detta var vad jag hittade, ett litet axplock ur mina kataloger:


Jag går i 3:an och ni ser mig högst uppe i högra hörnet, hi, hi.


Mamma bestämmer fortfarande kläder och frissa... Hon har tvingat mig att klippa lugg och mina tänder står åt alla håll....


Jag går i 4:an och mamma har satt på mig kråsblus... Långst ner till vänster ser ni mig... Musse Pigg, Snobben och Katten Gustav is the shit att ha som tryck på dina tröjor!


Ni kanske tycker jag är elak som lägger ut denna bild men hon var en drake!! Hon mådde dåligt på  det personliga planet och lät det gå ut över oss elever... Mig hatade hon mest och man kan kalla det vuxenmobbning... Hon var galen!


Jag har börjat 7:an och blivit ball ;) Jag står i mitten med en härlig page och en Levis t-shirt ;) Grunge började precis bli inne, snart hade alla skjorta på skjorta och Dr Martens!


Tandställningen är på plats och det var helt klart årets trend!


Ibland var man bara helt crazy på skolfotorna ;)


I 8:an så var vi bara så balla... Här har jag suttit och skrivit kommentarer om alla... Det gjorde jag med varje klass men de visar jag inte ;) Nu är grungen kommen! På fotot är jag dock fina flickan och har välvårdad klädsel - polo var helt klart inne + märken som Bomerang, Chippie, Chevignon och Dielsel.


Vi var ett tjejgäng i skolan som kallade oss för " The Core killers gang bang"... Orkar inte förklara, ha, ha... Vi gick i alla fall nästan alla i olika klasser men bestämde att ha likadana kläder på skolfotot - jag tror jag dör! Klassfotot kan ni se min kompis B som har likadana kläder som jag... Jag har skrivit söt på henne, ha, ha.


Nu går jag i första ring och ser ut som värsta pubb ungen - jag står längst till höger i mitten. Svart, tight och bar mage var grejen detta år... Gärna lack, läder eller leopard också...


Det fanns en himla många föreningar och klubbar i skolan och vi startade en bara för att vara med i skolkatalogen... Hur coola tror ni vi känner oss! Skulle i och för sig inte ha något emot de läderbrallorna idag ;)



Studentmorgonen! på väg från kyrkan till skolan!


Jag sitter längst ner, näst längst ut till höger.


Närbild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0