Berns, East och kaos!

Igår så var ju lilla T hemma från dagis som de senaste dagarna och vi gjorde mest ingenting på förmiddagen förutom att fixa en tvätt eller två och andra tråkiga saker...

När jag hämtade lilla F på dagis så åkte T och F för att byta motorcyklarna som inte funkade... Även fast motorcyklarna i sig inte är särskillt dyra så blir slutnotan betydligt dyrare... Biltema där de är köpta ligger nämligen på Värmdö!! Alltså så har det blivit 2 rundor tur och retur till Värmdö i rena bensinpengar också... Och då med våran Jeep Hemi... Ja, ja, ungarna älskar dem...

Vid 15 kom min mamma till mig då det var henne jag bjudit med på Bernsgrejen. Tyvärr var lilla F så trött efter dagis och alldeles för lite sömn att han bara grät, han kunde inte ens stå rakt...
Jag hade inte valt kläder för kvällen, jag var oduschad och håret var ett fågelbo av alla tovor! Kan säga att det inte var helt lätt att göra iordning sig då... Dessutom märkte jag att visningen började 30 minuter tidigare än jag trott och då var det bara en kvart kvar till insläpp, hjälp!

Ja det var bara att slänga på sig nått jag gillade, lägga en snabb make (vilket var tråkigt när man just ska på en SMINK-visning) och ringa en taxi...

Jag var lite orolig för att vi skulle vara för nerklädda då "bloggtjejerna (Blondinbella och Kenza o gänget)" skulle ha cocktailklänningar på sig... Dock tänkte jag att de säkert var bjudna på nån drink eller liknande efteråt och så var mycket väl fallet!


Det visade sig när vi kom att vi inte alls var nerklädda, snarare tvärtom!! Vilken skara blandning på människor!! Vissa såg inte kloka ut, vissa hade klätt upp sig till tänderna (skratt) och vissa såg verkligen inte ut att höra hemma där...



Själv valde jag ett säkert kort - skinnbrallor från H&M, topp med jätterosett från BY Marlene Birgers senaste kollektion (som är dedikerad Chanel), löstsittande paljettkofta, heels och klassisk chanelväska!



När man kom till Berns var det världens kö men det gick ganska snabbt men vi blev besvikna när vi väl kom in... Man skulle stå upp!! Kul i högklackat...



Visningen får både ros och ris av mig. Musiken var jätte bra och podiet med utsmyckningen/inredningen likaså! Håruppsättningarna på modellerna var fantastiska! Dock var kläderna som var "specialuppsydda" för just denna kväll gräsliga... En del klänningar var helt ok men tygerna var sååå billiga... De såg ut som tygerna som dockkläder är gjorda av eller billiga soff- och gardintyger...

Många av modellerna såg inte ut som modeller... Och en av tjejerna var deffinitivt för smal - hon såg sjuk ut och det är absolut inte ok tycker jag! Dessutom var det en himla snubbelfest på dem, hi, hi! Jag tror inte det var fler än tre eller kanske fyra av de säkert 20 modellerna som inte snubblade ;)

Efter visningen fick man sen en liten goodiebag innehållandes lite produktprover, en tidning, en cd-skiva och lite mer!

Visningen var redan slut vid 18.30 så då bestämde vi oss för att gå till East och äta en smarrig middag! mamma hade inte varit där på 10 år och blev mycket glatt överraskad av maten! Vi drack och åt gott och efter middagen tog vi bussen hem och jag ver hemma redan vid 21.30 - SKÖNT!



Nu ska jag gå ner på cafét på hörnan och köpa med mig en sallad hem sen ska jag hämta mini på dagis!
Pinkmommey♥

(visningsbilder lånade från stureplan.se)

Kommentarer
Postat av: Lina

Ååå du verkar ha haft kul :) Skoj :) men det är du värd :) Hoppas ni alla mår bättre nu. kramar

2009-09-03 @ 14:30:10
URL: http://lillalflygiz.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack för ett trevligt reportage!

2009-09-03 @ 14:41:34
URL: http://www.billiga-mammaklader.se/
Postat av: Mila

Fin blogg!

2009-09-03 @ 18:16:05
URL: http://miladeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0