Fan vad allt är jobbigt!

Ja, precis som jag skrev ovan - fan vad allt är jobbigt just nu! För andra som vi känner som också har haft det jobbigt så verkar det vända för en efter en men för oss blir det bara värre...

T är ju sjuk och först fick vi vanligt flytande penicillin (Kåvepenin) och vi bönade o bad, mustade, förklarade, hotade och tvingade men det gick inte!! Mycket gråt, skrik, panik och ångest blev det istället...

Sedan ringde jag till sjukhuset igen och fick ett nytt recept på penicillin på tablett (också Kåvepenin) och jag försökte först med att han skulle få svälja den men det gick inte då han ladrig svalt tabletter och istället blev jag tipsad om att krossa den och blanda den i typ hallonsylt men då spelades scenen från tidigare på dagen upp ännu en gång...

På kvällen skulle jag försöka en tredje gång och nu la jag den lilla tabletten i en bit muffin men allt blev bara skitjobbigt och vi båda grät osv...

Tyvärr är det så att han måste äta medicinen då det annars kan leda till körtelfeber och hjärtfel mm!! Nu säger alla att det är bara att en får hålla i honom och den andra tvinga hur ledsen, rätt och ont det än gör :( Stackars honom, det värker i mitt hjärta...

Efter att ha pratat med Vårdguiden igårkväll så försökte jag sova och till slut somnade jag men vaknade såklart runt 03.00 och kunde inte somna om då jag var så orolig att jag hade jätteont i magen och mådde illa...

Somnade tillslut igen och vaknade bredvid min lilla raring.

Imorse försökte vi med en ny strategi och skickade lillen till farmor/svärmor mitt över gården för att se om hon kunde få i honom medicinen? En halv tablett men tyvärr inte mer...

Nu är T och F på apoteket ännu en gång för att hämta ut recept nummer 3.. Det ska tydligen inte smaka lika illa och är åter igen i flytande form... Alltså kommer vi från och med nu köra tvångsgrejen - ska bli så jobbigt... Hoppas som en av hans fröknar sa att han kommer kanske inte orka kämpa imot i mer än ett par dagar sen ger hann upp...

På vägen hem ska de köpa en motorcyckel (barnvariant i plast) till honom också som plåster på såren.

Pinkmommey♥


Så här cool var T igår när han skulle till doktorn! Morbror och morfar brukar kitta upp honom med "ferrarikläder"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0