Som vanligt - en underbar helg!

I fredags morse så åkte F till Dalarna för att ta jägarcertifikat! Han kommer att bli borta till måndag kväll...
Självklart längtar jag men det är bara bra för det är ju så sällan jag/vi får göra det då vi båda går hemma här...

Efter att ha hämtat barnen på dagis så packade vi ihop våra grejer och begav oss till mamma/mormor i Sigtuna! På vägen stannade vi både på Rusta och kinakrogen och Willys.

Vi kom fram först vid 18.30 och då blev det direkt middag. När sedan pojkarna fått leka av sig lite och vi hade fått dem isäng blev det mys med Idol och vin!

På lördag morgon vaknade jag och lilla F i vårt rum först vid 8.45!! Vi hann inte mer än att äta frukost innan mamma skulle iväg med sin lilla Daisy på hundkurs. Strax därefter så åkte vi och det direkt ut till Lidingö och leklandet Fantasium där vi mötte upp C och hennes små flickor N och W!

Barnen var som galna och jag och C hann till och med njuta av varsin latte! När barnen började känna sig klara så åkte vi alla hem till oss och lekte vidare! Hemma hos oss väntade även min söta vän C (som har nycklar hem till oss) och hon stannade sen kvar hela kvällen!

Vid middagsdax så lämnade jag hem T till sina älskade farföräldrar och M började med vår härliga grillmiddag - kykling, majs (som vanligt...), grillad lök och tomat! Lite goda såser och smör till det så blev det en alldeles perfekt höstgrillning!

Efter middagen och nattade barn så såg jag och M "He´s not so in to you". Den var helt klart en tjejfilm och helt ok, både ångestframkallande och härlig på samma gång! Tack söta M för en supermysig kväll!

När sen M åkte hem så blev jag uppe en lååång stund men det var bara så skönt att äntligen få vara lite själv och kolla på tv, läsa bloggar och bläddra i tidningar (jag kommer faktiskt inte ihåg när jag var själv hemma en natt sist)!

Imorse fortsatte lilla F sin nya underbara vana att sova länge! Han vaknade inte förens 08.45! Dock somnade inte jag förens vid 02 och vaknade till av hans grymtande klockan 07 så det blev inte så mycket sömn för mig. Det gör mig dock absolut inget då jag ändå fick sova sammanhängande de timmarna, fick en underbar natts sömn natten innan och att min lilla prins fick sova så gott!

Idag ska vi bara ta det lugnt och vara hemma och slappa, mina killar och jag! Lite tvätt, plock och så bakning på det! I eftermiddag kommer mamma/mormor hit och ska bo här inatt och imorgon är allt som vanligt igen.

Ha en skön söndag i det underbara vädret!
Pinkmommey


Mina sötisar som jag ÄLSKAR så mycket och är så tacksam för!


Kommentarer
Postat av: www.fyranyanseravrosa.blogspot.com

Vilka gulliga killar! Vart i Dalarna ska din man och ta jägarexamen? Jag kommer ju från Dalarna!

Ha det bra!

2009-09-27 @ 21:46:55
URL: http://fyranyanseravrosa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0