Underbart i Sälen!


Mina tre killar tar en paus med glass och latte i solen på Majkens sylta i Lindvallen!


Härlig utsikt och underbart väder!!


Mina finaste och jag njuter av all snö, trålande sol, 0 till 5 plusgrader, skidåkning och god mat!


Lilla F i sin vagn och sina mini-lagg bakpå :) Han pekade på backarna på bergen, grät och sa där, hi, hi.


Tuffaste lilla killen i backen som lärde sig åka skidor på tre dagar! En timma om dagen med privatlärare gjorde susen - nu kan han svänga åt båda hållen, bromsa och åka lift själv *stolt*!


F och lilla F innan mini ska sova sin dagliga nap i vagnen när vi äter lunch!


Det var sjukt trendigt med gälla färger och neon i år! Det kändes som man kastats tillbaks till 80- och 90-talet, ha, ha. Blev sugen på att kitta upp mig på en ny skiddress men det fick vänta. Dock blev det en hel del shopping som ni ska få se lite senare.


T har käkat en korv och väntar på sin skidlärare.


Min snygga man!


Fika måste man göra minst två gånger om dagen ;) Denna gång på Wärdshuset!


Mini på sina små skidor!


Jag njuter i solen men är noggrann med solskyddsfaktorn! Visst är det snyggt att vara brun men jag är hellre blek och sminkar mig än får cancer och en massa rynkor ;)


Mina pjuck! Vilar fötterna, det var ju trots allt 5 år sedan jag åkte skidor sist!


Inte så mycket skidåkning för lilla F men destomer lek, fika och vila i vagnen.


Jag och T innan han ska ut med sin skidlärare och jag ska upp alldeles själv i några timmar på berget - sååå skönt!


Som sagt vi hade tur med vädret!


95 av 115 backar var öppna i Sälen och INGA liftköer och nästan helt tomt i backarna!


Theo åker knapplift och jag smyger på honom och hans lärare bakom en reklamskylt ;)


Lindvallen är numera ett barnparadis! Vi hann med både bowling en och två gånger, det enorma badet och leklandet!


Det fanns både ställ och uppfällbara väggar för rännorna så att kidsen också kunde vara med :)


Här är jag och lilla F på väg med skoter upp till Sälfjällsgraven som ägs av en god vän till oss.



F och T satt mittemot oss på den fina släden som skotern drog. Närmare naturen än så är svårt att komma :) Väl uppe i stugan blev det bullkalas!


Glömde hela sminkväskan hemma i Stockholm men vad gjorde väll det när det var skidåkning, bastu och lugna kvällar som gällde?!

Kommentarer
Postat av: Chili

åh ni ser ut o haft det riktigt underbart där i solen och snön!:)

2010-04-28 @ 00:49:47
URL: http://strangebakery.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vad härligt med en vecka i Sälen och tur med vädret ser ni ut att ha haft med :)

Kram Jonna

2010-04-29 @ 10:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0