Bilder !

Det var ju ett tag sedan jag la in bilder i bloggen... Jag har bara haft för fullt upp för att hinna ladda batterier, ta med mig kameran överallt, ladda över dem till datorn, ladda ner dem till bloggen osv...

Nu kommer här i alla fall några färska bilder om än i väldigt dålig kvalité som alltid på sista tiden... Bilderna är tagna med Iphone utan blixt i dunkelt morgonmörker.

Från och med fredag är jag ledig 17 (!) dagar och då skall jag fota som bara den! Dessutom skall vi göra en massa roliga saker med barnen då det är dom som fått stå tillbaks med allt sitt roliga under rennoveringen och flytten... Museum, Junibacken, pulkabacken och annat kul ska det bli!

Hoppas ni har en skön decemberdag trots det iskalla vädret!
Pinkmommey♥



Har inte pyntat som en galning till julen i år då jag känner att det är viktigare och mer nödvändigt att komma i ordning än ha en massa tomtar men julblommor är en sak det blivit mycket av! I vårt sovrum står dock bara en lite väldoftande tazlett och en liten "Plätt i luften" som är så skir och söt!

Bredvid står den dalahästen med sitt ljus och den vackra snögloben som spelar en söt liten visa!

Dessa fina små ljushus fick jag av mina bästa vänner på födelsedagen! Samma dag var jag inne på Bruka och var så nära på att köpa ett själv. De står också på fönsterbrädan i vårt sovrum.

En gulrutig Gripsholmsstol har fått flytta in hos oss - en inflyttningspresent från pappa♥

Som sagt inte världens bästa bilder men de nya gardinerna i köket är på plats!

Julgranen kläddes i gårkväll! Inte den finaste vi haft - verkligen inte men den blev ganska söt ändå.

 

Min änglasamling - som är mycket gammal - har jag fått av F´s mormor. Den har fått flytta in i min julkrubba på spiselkransen!

Lillis trivs förträffligt i nya huset! Det finns en massa nya ställen att gömma sig på och leka i. Och sedan en hel del utmärkta spanings- och viloplatser. Hon går inte ut nu på vintern - det har hon inget intresse av men i vår skall hon även få njuta av tomten!

Min fina växttavla jag köpte på en av loppisrundorna i Skåne i somras - passar utmärkt bredvid Gripsholmsstolen!

 

Tomtarna får stå tillsammans i år på en egen hylla i lilla bibloteket! De kommer från F´s mormor, min mormor och barnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0