Dan, före dan, före dan, före dan, före dopparedan

Hellooooo!

En ansträngande men mycket kul helg är nu till ända och det är tråkig vardag igen - en stressig sådan... På jobbet är det förhållandevis lungt men på kvällarna är det brott, brott med allt som skall hinnas före jul!

Ikväll ska vi klä granen och göra pepparkakshus, imorgon ska jag åka själv till Toys ´R´us och köpa barnens julklappar med ett snabbstopp på Ikea för lite saker till hemme... på onsdag blir det storhandling och på torsdag blir det till att laga mat och slå in julklappar.

I fredags var i alla fall vår företagsjulfest som jag höll i och den blev verkligen lyckad, långt över förväntan!

Vi var på Rosendals trädgård och det var som att komma till en sagovärld! Det var så vackert med all snö, mörkret, alla tusentals små lampor, eldar, marshaller och fina julblommor samt vinteräpplen!

Först var det välkomstdrink i form av värmande äppelmust och efter det blev det en vintermeny med massa godsaker som alla var ekologiska och närodlade.

Efter middagen spelade världens bästa dj och vi dansade som galningar tills stället stängde.

Tyvärr var det omöjligt att få tag på en taxi så det blev till att prommenera till stan. Idag är jag mycket tacksam för just den incidenten då det hade gått alldeles käpprätt åt h....- om jag inte fått den friska prommenaden ;)

Vi var kanske 15 personer som gick vidare till Naglo och fortastte med drinkandest och dansandet men det kommer jag inte ihåg så väldans mycket ifrån, hi, hi.

Kvällen avslutades i trappan på väg upp till vårt hus där jag ringde F som fick komma och hämta mig, skratt!

I lördags var jag sedan upp tidigt efter knappa 4 timmars sömn... Tidig förmiddag var det julmys för alla i familjen hos min storebror och hans familj med min lillebror, lillasyster och vår pappa med fru!

När jag sen kom hem så tog jag det lungt resten av dagen med en rigtigt tidig kväll i säng.

På söndagen var jag pigg och arbetstörstig igen så då bar det av på granjakt! Hittade en som jag aldrig skulle tagit i vanliga fall men i och med att det är så stressigt i år och så mycket andra saker med huset som är så viktiga att jag inte orkar med fler grejer... den blir nog bra när den är klädd och klar?!

Jag passade även med att installera tvätt och tork och börja med tvätten som blivit liggandes i över tre veckor... En del tvättar att ta igen där kan jag säga, snark...

Hann också med att julpynta hela huset, städa det, spika upp tavlor, hänga upp gardinstänger och gardiner, göra i ordning barnens tv-rum och hänga med familjen!

Skön och rolig helg som sagt!
Pinkmommey♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0