Uppackning, födelsedag, sjuk och vab...

Jag har som sagt haft minst sagt fullt upp sista tiden.

det började ju med att jag blev sjuk ett par dagar innan flytt (såklart)... I och med att jag visste att jag skulle flytta på måndagen och tisdagen efter så tvingade jag in mig på arbetet på fredagen fast jag var sjuk... Under helgen var det ju fullt ös med packning men på söndagen tog jag en liten paus för att möta upp min familj i huset och fira min fölsis lite i förväg då jag fyllde år på måndagen och det var dagen för flytt.

På måndagen skulle ju flytten tagit ca 7-8 timmar men det slutade med att jag satt och åt tårta med flyttgubbarna 16 timmar senare mitt i natten...
Inte nån uppvakning över huvud taget hanns med och F verkar helt tappat greppet och helt glömt bort dagen trots gliringar och tom tjat...

På tisdagen var jag som tur var ledig med då det var kontraktsskrivning av försäljningen av lägenheten och sedan blev det ju kaos med städfirman som flyttstädade vår trerummare i 12 timmar och ändå lämnade den smutsig... Resultat - arga köpare och massa fix för mig att ta dit nya städare osv...

På tisdagsnatten fortsatte elendet med att lilla F vaknade och grät i flera timmar för han hade så ont i öronen... Och pga av allt kaos var det ju omöjligt att hitta både näsdroppar, alvedon eller termometer...

På onsdagen blev det till att vabba - säkert uppskattat av arbetet, not - och ta sig en sväng till Barnsjukhuset Martina. Mycket riktigt var det en öroninflammation men som tur var slapp vi penicillin!

På torsdagen och fredagen jobbade jag och packade upp lådor på kvällrna... Själv skall tilläggas! Alla 180 (!) flyttlådor packade jag själv och nästan alla packade jag även upp själv...

Det var total kaos att leva med en undervåning som inte var färdigrennoverad, utan badrum och med alla möbler och 180 flyttkartonger på övervåningen...

Hittade varken täcken att ha när vi skulle sova, stekpanna till att laga mat till barnen eller kläder som jag fick gå ut och köpa nya...

På helgen la vi ner all vår kraft i uppackning, ihopskruvande av möbler och möblering och på söndagen var jag med T och lilla F på kalas.

Förra tisdagen blev det stopp i fixning då min storasyster kom till Stockholm och hälsade på och i fredags så blev jag sjuk igen samtidigt som lilla F kräktes på natten och vaknade upp skållhet på fredag morgon... Vab igen...

I lördags kände vi oss faktiskt mycket bättre både lilla F och jag, peppar, peppar så då blev det 60-års middag hemma hos svärfar! Massa god mat och en skön paus att komma hemmifrån.

I söndags var det meningen att vi skulle gått iväg på glögg men det fick ställas in då lilla F och jag kände oss rejält häninga igen... Kanske inte var så bra att gå iväg på den där middagen trots allt...

På måndag morgon hade vi luciamys hemma framför tv´n med lussebullar och annat gott innan det var dax för barnen att gå till dagis och sedan var jag hemma och kurerade mig även den dagen.

Men det är inte så lätt att ligga still när man är mitt uppe i en rennovering och flytt så en hel del uppackning, bärande upp och ner till garaget samt plockande blir det ju...

På eftermiddag var jag, F och mina svärföräldrar och kollade på mina små kottar när de hade luciatåg på dagis och efteråt kom de med hem till oss för att kolla på framstegen med huset!

Igår så träffade jag ÄNTLIGEN mina tjejkompisar!! Det var säkert två månader sedan vi sågs allihopa och det var som vanligt så mysigt och kul MEN alldeles för kort då det var vardag och alla skulle hem tidigt...

De kom med fina presenter, massa sushi, vin och efterrätter och jag behövde inte lyfta ett finger! Men ni som känner mig förstår mycket väl att det blev en timmes panikplockande och städande innan tjejerna dök upp så att huset skulle vara så fint som bara var möjligt mitt i all kaos ;)

Hoppas på att hinna träffa det mycket mer nu när rennoveringen och flytten är klar samt att jag skall vara ledig i 17 (!) dagar i jul :)

Idag skulle jag igentligen med en kompis på utförsäljning men jag tror tyvärr att jag kommer att ställa in och åka hem istället... Jag är helt slut som artist! Kanske ska jag bara vara hemma en enda kväll och bara vara?!

Hoppas ni alla har en fin dag och inte oroar er för mycket över bombdåd som jag...

Pinkmommey♥

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så gott med lussebullar. :P Tycker du att det är okej att man även bakar det efter lucia?

2010-12-15 @ 20:54:59
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0