Kroppen säger ifrån

Ledsen att jag inte bloggade igår men det var en ganska dramatisk dag så jag orkade inte...

På förmiddagen pysslade jag med lite jobbgrejer och planerade o bokade för alla ♥-ansdag!

Redan i förrgår hade jag som en kramande hand runt hjärttrakten och sedan en strålande smärta från ryggen i samma område. Igår fortsatte det och efter ett samtal med mamma tykte hon jag skulle ringa Vårdguiden.

Där sa de att det äkert inte var något farligt men att jag skulle besöka min doktor när jag fick tid. Som tur är hade han redan en tid samma eftermiddag och jag fick börja mitt besök med att få ett Ekg.

Det känndes mycket märkligt att ligga där 32 år gammal och kolla om det var något fel på hjärtat... Som tur var va det inget fel med det!

När jag sen var nere hos min doktor fick han mig mer orolig än lugn... Jag har bestämt mig för att jag inte vill besöka honom mer...

Han pratade om proppar, typ lungcancer och andra läskiga saker som fick mig att bli såå orolig!! Men sa dock att han inte kunde hitta något utan att jag fick gå hem och äta alvedon.

Dessutom bad jag för andra gången på ett år om en remiss till en hudläkare och han ville ändå inte hjälpa mig trots att han hittat förändringar på min rygg. Jag fick i alla fall en remiss men läkare får jag leta efter själv...
Nu är jag inte så lite oroad...

Sist men inte minst så berättade jag för honom att jag verkligen vill ta tag i mitt problem med flygning (eller problemet är väll att jag INTE flygit på 7 år). Jag sa att jag inte visste var jag skulle börja, att jag inte visste var jag skulle vända mig och att jag mår dåligt över detta för att det går ut över familjen på många sätt men han gjorde INGET!

Nej en ny läkare får det bli!

Dock a han att jag skulle vila då min kropp verkar säga ifrån efter snart två år utan en enda natts hel sömn, massa oro och nu senast tre veckor med sjuka barn att ta hand om.

Jag får väll helt enkelt skita i hemmet och partry och annat ett tag och bara va.

En SUPERSKÖN grej är att jag äntligen kommit fram till att jag bara ska arbeta deltid!! Dels kan jag sköta hem och barn bättre, dels slipper jag vara borta från mina små (lilla F är ju bara 1 år och 9 månader) och dels så slipper jag skaffa en barnvakt som passar (som verkar vara det svåraste på länge...).

Jag visste att jag skulle bli erbjuden ett av jobben jag sökt igår och innan de hann få tag i mig så mailade jag dem och berättade att jag inte ville gå vidare. De svarade och var så förstående så det är sååå skönt!

Efter att jag kom hem från doktorn så gick jag, min ångest och barnen hem till svärmor med en bukett blommor och hälsade på. Hon kom ju hem från sjukhuset häromdagen och vi ville se hur hon mådde och barnen hade längtat så!

Jag somnade sedan utmattad redan vid 20.30 då jag nattade barnen och sov ända tills imorse klockan 06.30!

Nu ska jag lägga mig och bläddra lite i nya Mama innan det är dax och hämta barnen och gå iväg til Buskul!

Ha en skön dag!
Pinkmommey♥



Kommentarer
Postat av: Emelie Fernstrom

Aah Finaste vanessa!

Ta hand om dig, glom inte det! Du ar en underbar mor, sambo, syster etc. men glom inte bort dig sjalv :)



Tanker pa dig har i Indien och forsoker skicka hem lite sol och varme!

kramar

2010-02-12 @ 11:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0