Födeledag, middag, party och brunch!

Har tyvärr haft så fullt up i helgen att jag inte har hunnit skriva men här kommer en liten sammanfattning på vad jag gjort.

I lördags var jag på 60-årslunch hos min kära svärmor meh hela den sidan av familjen. Hon hade som vanligt lagat jättegod mat och vi blev kvar mycket längre än jag hade trott jag skulle bli så när jag kom hem var det bara att sminka av sig, lägga på ny make och svida om igen innan det var dax att gå hem till min vän M.

Då jag skulle sova hos M var det meningen att jag bara skulle komma förbi och bädda min extrasäng och sedan skulle ta ett glas eller två innan vi skulle gå. Tyvärr var det nått fel på min luftmadrass som jag hade med som jag skulle sova på så efter en timmas svettig pumpning så var madrassen ändå bara halvfull och vi gav upp...

Ett glas vin han vi med i alla fall innan vi tog en taxi till en ganska ny restaurang som heter B.A.R och ligger på Blasieholmen.



B.A.R. (Blasieholmens Akvarium och Restaurang) är den tredje restaurangen i regi av de prisbelönta kockarna och gastronomiska visionärerna Henrik Norström och Peter Johansson. Retaurangen var knökfull, inredningen var härlig med långbord, bås, öppet kök och en lång bar! Väggarna var helt klädda i kakel och servicen var trevlig men lite långsam - dock kan jag förstå det en lördagkväll och när man är helt nystartad.



Menyn var fantastisk! Det var svårt att välja nått man skulle äta då det fanns en hel del val och alla verkade vara supergoda! För mig blev det i alla fall bara en klassisk entrecôte som jag valde två tillbehör till beståendes av hericoverts och bearnaisesås. De andra åt bla hummer, skaldjursminestråne, lammstek med risotto och gratinerade havkräftor!



Det fanns både färdigt komponerade rätter och en grill som man kunde sätta ihop rätterna själv. Dessutom fanns det skaldjursplatåer, ostron och annat gott då det defacto är en skaldjursrestaurant i grund och botten.



Efter maten blev det en sväng förbi lydmar där vi bla "spotade" Jonas Åkerlund och därefter gick vi vidare till Grand och Cardierbaren för en drink.



Kvällen avslutades på Sturehof och redan vid 2-tiden så åkte vi hem och sussade... Nästa gång måste det bara bli dans för min del men jag får väll vara lite mer planerad och boka bord på något roligt ställe, ta in några flaskor vodka så vi kan göra roliga drinkar och kanske till och med ha en gammal hederlig värmning innan, ha, ha.



Även om M och jag sedan fick dela på hennes 1.20 säng så sov jag så gott så! Jag är ju van att ha en massa barn i min säng om nätterna och pringa fram och tillbaks mellan rummen stup i kvarten...

När vi tagit en snabbdusch på morgonen så prommenerade vi ner till Strand Hotell och åt brunch där! Det var M som bjöd mig då det var hennes födelsedagspresent till mig :)



Jag åt så jag höll på att spricka och vi satt lääänge! Jag fick bla i mig en massa parmaskinka, ribs, plättar, lax, massa gott bröd med olika pålägg, smoothies, provivashots, kaffe, säkert 10 apelsiner färskpressad juice, cheesecake, morotskaka, choklatechipscookies, annanas, melon, creme brullé och en minimuffin!!

När jag kom hem så tog jag alla mina killar och begav mig en snabbis till Junibacken. Då vi har årskort där så behöver man ju inte åka tit för att vara där i timmar utan vi kom dit vid 16 och de stängde vid 17. Dock hann vi med både en god fika och lek.



Det var min helg och den var alldeles underbar :)

Pinkmommey♥

http://www.restaurangbar.se/   Rekommenderas!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0