Kaos på stan

Igår hade vi en riktig kaosdag... Okej först var allt lugnt och skönt hemma och även på kvällen var det riktigt mysigt men däremellan...

Som vanligt var vi bara hemma på förmiddagen och tog det lugnt, käkade lunch och lilla F sov middag - alltmedans pappa i huset var ute och jagade på en kompis landställe.

När pappa kom hem så gick hela familjen ner på stan för att ha det lite mysigt och byta lite julklappar. Vi började med BR leksaker i Gallerian. Där gick allt bra men barnen var som höga på extacy, de hörde inte ens oss när vi pratade (eh, skrek...) på dem ;)

Planen var att byta en bilbana som inte funkade som den skulle och köpa smålego till T. Banan var slut men vi hittade en annan och vi fick tag på sista kartongen lego som vi ville ha! Hittills allt lugnt :)

Efter leksaksaffären så gick vi mot glasstället (som jag berättat förut är vi en glassälskande familj trots minusgrader) och satt där i godan ro trots att de ligger precis i entrén och det drar svinkallt...

Nu kommer vi till kaosen... När vi sen skulle till vårt sista stopp, H&M och byta kläder så höll killarna på bråka om vem som skulle sitta i vagnen och F fick till slut nog men när han skulle ta bort T från lilla F så råkade nått hända så T bet sig i läppen och blodet sprutade!
velat göra det de senaste
Allt gick dock bra och när vi kom hem hade det slutat blöda och var bara en liten svullen läpp och T fick välja middag, fick god efterrätt och vi lekte hela kvällen med hans nya leksaker :)

Som vanligt senaste kvällarna somnade jag inne hos barnen vilket i och för sig resulterade i 11 timmars sömn! Men det behövs då barnen springer hej vilt mellan sovrummen på nätterna...

Nu ska jag gå och natta barnen och ikväll hoppas jag verkligen inte att jag somnar hos dem då jag verkligen behöver slinga håret! Har velat göra det de senaste 2 veckorna men hinner aldrig och min utväxt är verkligen inte fin.

Ha en fin kväll och sov så gott!
Pinkmommey♥


Lilla F ville äta ur allas glassar - go figure ;)


Två glada killar med mössor på pga av kylan... (Detta var innan blod, svett och tårar ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0