Sjukling

Idag har jag hunnit med EN HEL DEL!! Alltifrån städning och tvätt till målat naglarna och gått igenom viktiga lådor.

Precis när jag sen klev upp från badet så ringde de från dagis och sa att lilla F hade blivit sjuk...

Lillen hade hög feber och vi gick hem och sov en timma - skönt :) F var så snäll att han kom hem från jobbet med middag, blöjor, våtservetter och annat vi behövde och passade på samma gång på att hämta T från dagis så jag slapp hämta med sjuka lilla F.

Sen har vi faktikt haft en underbar eftermiddag med snälla barn, film, lek och mysig middag! Strax innan läggning kom F hem från sitt sena möte och nu nattar han barnen medans jag äntligen satt mig ner!

Vi får se hur det går då vi börjat med en ny nattning vilket inte är det lättaste... Det tog mig 45 minuter igår mot vanliga 20 minuterna (inräknat saga)... Hopas bara han orkar hålla ut!

Förut har barnen fått somna i samma säng och dessutom har vi legat imellan dem i sängen och gått ut när de somnat. Det har varit lätt och smidigt men kan man inte somna själv så somnar man inte om själv på natten heller...

Alltså läs sagan fortfarande i sängen tillsammans och sen måste barnen ligga i sin EGEN säng själva och den vuxna sitter på golvet bredvid och väntar tills de somnat.

Så småningom hoppas jag att det bara ska vara att gå ut och låta dem somna själva... T har ju klarat det förut, det är inte det, utan det är den lilla som är problemet... ;)

Ha en skön kväll!
Pinkmommey♥


Min lilla sjukling♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0