Teatime!

För att fira F´s födelsedag var han och jag igår på Grands teatime! Kanske inte den bästa tiden på året men då vi ändå varit lediga och kunnat njuta av solen för fulla muggar de senaste dagarna såg vi det nästan som en skön paus att få komma in på det svala vackra hotellet!

Det var så lugnt, avslappnat och mysigt där inne! Inga barn, ett tyst samtal här och där och lite skön bakgrundsmusik bara.

In kom sen Grands egenblandade te som var supergott! Själv dricker jag ALDRIG te förutom när jag är sjuk men detta var både så gott och mysigt så jag nu helt ändrat inställning till te :)

Dessutom fick vi in ett helt torn med godsaker och sist men inte minst varsitt glas urgod champagne!!

Champagne är en dryck till som jag inte är överförtjust i  - hör och häpna - jag gillar bara att ta ett glas då och då, medans de flesta av mina vänner och F gjärna hinkar i sig det när det ska firas och på olika tillställningar ;)

Godsakerna som serverades var inte bara en fröjd för ögat utan var faktiskt UNDERBART goda - alltihopa!! Men enligt mig var nog limecurden, havtorns och hallon rulltårtan samt laxrullen godast :)

Stärkta sarvetter med hotellets emblem, krisallkronor och heltäcknigsmattor gör ju hela upplevelsen om än mer njutbar ;)

Inte för att detta var billigt men det är definitivt något jag kommer göra om i höst när mörkret faller på och man behöver komma in och värma sig efter en kylande prommenad! Dessutom är det super att ge bort i bröllopspresent eller liknande till goda vänner!

Nu är barnen nattade och jag och F ska se på film och mysa lite inför ännu en hektisk vecka!

Ha en skön kväll!
Pinkmommey♥


Allt det goda!


Skagenmackor, laxrullar, minifrallor med olivröra samt trekantsmackor med rökt skinka och rödlökscoleslaw!


Chokladmuffins med fyllning och tryffeltopping, vaniljpannacotta med passionsfrukt, petit choux med nogatcreme samt rulltårta med havtornssylt och hallon!


Jag har inga bilder på våra små scones med på dessa underbara tillbehör - hallon och björnbärssylt, limecurd, hjorttronsylt, vispat smör samt vispad grädde!


Alla godsaker! F och jag valde att hoppa lunchen så att vi skulle vara riktigt hungriga och orka allt ;)


Jag passade på att inviga mina nya söta skor från H&M! De är en bra bit över 10 cm höga men har en platåsula och är så bekväma! Dock så prommenerade vi en hel del på stan både innan och efter Grand så lite ont hade jag allt i mina fotsulor trots allt...


Inte världens bästa bild på F men jag ville få med lite av hur det ser ut där man sitter och dricker te - klassiska Cardierbaren.


Te i silverkannor!!


Vackra och SUPERstärkta servetter - precis så som jag gillar det ;)


Jag ser helt knasig ut på denna bild men man ser min väska som jag fick av F för ett par år sedan. Den är från Gucci och är en typisk sommarväska i marinblå canvas med benvita skinndetaljer och ett litet ankare på - jag vet inte om jag gillar den eller ej - men den är praktisk.


Damernas toalett är underbar och man får känna sig som en prinsessa när man bättrar på "maken" ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0